Een bijzonder moment...

Het past misschien niet echt in dit Topic, maar komt wel van de site van DumeT, dus ik neem de vrijheid deze te plaatsen. De reden is dat ik dit een uitzonderlijk prachtig horloge vind.
Zo een zou ik graag willen hebben. Maar helaas, het is een enkel exemplaar

3 likes

Het is slechts een render :wink:
@Arie_Kabaalstra toch?

1 like

Klopt… dit is het horloge uit het topic “kleintje op komst” dat helaas is verwijderd…

't is een 37 mm, met een Movado 470 Kalender uurwerk, maar ik speel al langer met de gedachte om em 36 mm te maken… even zien… oneven nummers: Dressers, oneven nummers: Toolwatches.

Dit model zou dan de Instrument 5 moeten worden… de Instrument 5.36 dus… en eventueel bij voldoende vraag een 5.39, groter wil ik met dit model niet gaan… dan gaat het teveel op een Staudt Praeludium lijken, ik heb de ontwerpen van die kast ook nog… maar da’s Yvo’s model. daar blijf ik verder af… dat zou te makkelijk zijn… bovendien is die kast ontworpen voor een ETA6498

1 like

“Dachetnie!”:joy:

1 like

NEXT!

Vandaag de volgende 3.39 ingekast… deze had een issue met een niet passende uurwerkring…
#Note to self… uurwerkringen mogen best iets meer speling hebben dan 0.02 mm, de klemplaatjes houden 't zaakje wel op hun plek…

De Boley Draaibank bracht hier uitkomst… een paar honderdste van de buitenkant van de uurwerkring afgedraaid… en nu gaat alles er soepeltjes in…

Morgen de Stift op lengte maken… en dan kan ie “onderweg”

11 likes

Let there be Light!

Swiss Superluminova BGW-9… 't kost wat… maar dan heb je ook wat!

10 likes

Erg knap meneer kabaalstra!!!

Gefeliciteerd Jan. Respect dat je dit voor elkaar heb gekregen.

Men

1 like

U komt goed op stoom!
Blijf gaaaaaan met die banaaaaan.

“Meneer Kabaalstra”?.. da’s mijn vader… ok?:joy::joy:

2 likes

Opbouwende puntjes mogen hier toch? Ik zie nog wel wat slordigheden hier en daar. Krassen linksboven en de vlakke rand van de bezel bijvoorbeeld. Of ga je deze kast nog afwerken? Ik zie volgens mij ook een deukje rechtsonder, op de hoek.

Deukje dus:
Capture13

Misschien weet @HanDavinci dit? Die is druk aan het typen.

1 like

Ik zie ze niet, het horloge ziet er keurig uitstekend uit. Een eindresultaat om trots op te zijn!

Ik leer van @Watch2Morrow aardig te doen :ok_hand:t2:

Ik weet van niks, ik vind hem prachtig. Misschien zie ik een heeeel klein krasje op een markertje hier en daar, of lume wat er misschien een tikje scheef op zit, maar dat hoort bij een handgemaakt product.

De nieuwe eigenaar gaat smullen.

15 likes

Open anders een topic “Geef een horlogegerelateerd compliment”. Kom op, je kan het HanDaKnuffelbeerCi.

4 likes

Is dat niet gewoon een licht reflectie?

2 likes

Hahahaha, sorry, was meer uit respect voor wat je bereikt hebt. :joy::joy::joy:

Mocht je account gehackt zijn, stuur mij dan even een mailtje :sunglasses:

35 likes

:joy:

Nee nee Jur, ik neem een voorbeeld aan @Watch2Morrow. I’m a changed man.

Voorbeeld: De ruimte tussen de wijzerplaat en kast is groot genoeg om een bijkeuken van te maken, maaaaarrr…je zou er ook discopinda’s in mee kunnen smokkelen naar een festival. De charme van handwerk.

Positieve feedback, hier kunnen mensen wat mee :ok_hand:t2:

10 likes

Hou dit vast! Ik ben blij dat we van die zure Han af zijn.
Positief gifje dan maar?

en deze twee zijn voor @Arie_Kabaalstra

image

Ik mis Hyves.

9 likes

Ik niet

image

1 like

Het eerste krasje doet altijd wel pijn … dus dat scheelt dan alweer

2 likes