Vanuit het fake U-boat topic snap ik je verdedeging van U-boat ook ,…,je hebt er zelf een om je pols. Best leuk om te zien, maar qua horloge… haha geintje moet kunnen toch.
Ik ben blij dat je nu ook een echt horloge erbij hebt, de zenith
volg je de horlogemakers opleiding ? ben je al ver ?
Wederom val ik van de ene in de andere verbazing; wat een reacties zeg ::o Bedankt voor alle leuke reacties!:~:)-D
Ik ga zeker een brief terugsturen naar Zenith, dat is wel het minste wat ik kan doen. Hopelijk breekt de zon vandaag nog door, dan kan ik goede foto’s maken.
Nooit en te nimmer zal ik ook maar overwegen dit horloge te verkopen, daarvoor is het me veel te speciaal. Niet alleen is het een horloge, maar ook een prachtig verhaal waar ik heel trots op ben.
Ik ben het helemaal met de reacties eens dat dit een prachtig gebaar is van Zenith en dat ze ermee laten zien dat ze echt wat geven om hun geschiedenis en “aficionados”. :~
Sinds de komst van Meneer Dufour als CEO is het imago van het merk sterk verbeterd en zijn ze afgestapt van de rare modellen die ze daarvoor voornamelijk maakte.
De kast en band zijn zoals ze horen te zijn. De bezel heb ik al eerder gepolijst en de band en kast heel subtiel een beetje bijgewerkt. Voor zover als ik weet is de band van Zenith/Movdao zelf, maar ik kan me vergissen. Hieronder twee foto’s van de sluiting waarnaar is gevraagd:
Mijn U-Boat heb ik bijna twee jaar terug gekocht en daar is het eigenlijk mee begonnen. Sinds ik op horlogeforum zit, is mijn smaak zeker veranderd en meer traditioneel geworden. Ik zou het horloge niet nog eens kopen, maar desalniettemin heb ik er nog geen seconde spijt van gehad en draag ik het horloge nog steeds met plezier. Nu zal ie echter toch wat aan polstijd in gaan leveren
Ik doe geen opleiding tot horlogemaker, maar zit in mijn laatste jaar Havo. Volgend jaar wil ik International business and management gaan studeren in Breda, niks met horloges dus. Toch hoop ik het er later mee te kunnen combineren.
In dit topic kan je lezen hoe ik begonnen ben met uurwerkmaken: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,263604
In schooljaar twee van de studie die ik wil gaan doen, moet ik een half jaar stage lopen in het buitenland, wellicht dat ik dan een plaatsje bij Zenith kan versieren op kantoor.
Nogmaals bedankt voor alle geweldige reacties (tu)
Mick,
Ik heb dit prachtige verhaal voor de tweede keer doorgelezen,zo boeiend.
Zo jong en al zo bedreven in de restauratie van tophorloges,ik zou er maar je vak van maken.
De wereld zit te wachten op zulke vakmensen met liefde voor hun werk.
Maar toch een opmerking, komt het door lichtinval of zit de aansluiting van de wijzerplaat in de linkerhoek boven niet helemaal perfect.
Het kan een vertekening zijn op de foto’s maar ik zie het op iedere foto terug.
In ieder geval heel veel plezier met dit prachtige horloge en geniet van je liefhebberij.
Mick,
Ik heb dit prachtige verhaal voor de tweede keer
doorgelezen,zo boeiend.
Zo jong en al zo bedreven in de restauratie van
tophorloges,ik zou er maar je vak van maken.
De wereld zit te wachten op zulke vakmensen met
liefde voor hun werk.
Maar toch een opmerking, komt het door lichtinval
of zit de aansluiting van de wijzerplaat in de
linkerhoek boven niet helemaal perfect.
Het kan een vertekening zijn op de foto’s maar ik
zie het op iedere foto terug.
In ieder geval heel veel plezier met dit prachtige
horloge en geniet van je liefhebberij.
Ik denk dat het lijkt vanwege de tachymeter rand, die loopt aan de binnenkant namelijk ook nog een stukje recht naar beneden af. Door de schaduw op de foto’s ontstaat er misschien een kleine vertekening. Ik heb het namelijk nog eens nagekeken, maar de wijzerplaat zit echt goed. Overigens is het niet zo dat de streepjes op de tachymeter overeen moeten komen met die op de wijzerplaat. Dat is namelijk een andere schaalverdeling. Je bent trouwens wel scherp!
Mijn beroep zal ik er waarschijnlijk niet van maken. Wel hoop ik het later te kunnen combineren met het werk waarvoor ik dan opgeleid ben.
Ik lees dit topic nu pas… Wat een gaaf verhaal zeg! Mooi dat Zenith op deze manier jouw passie onderkent en daar zo’n gift tegenover stelt. Een horloge om de rest van je leven te koesteren!
Wat een geweldig leuke topic en wat geweldig dat Zenith dit heeft gedaan. De beste reclame die je kan maken zou ik zeggen. Mooi gedocumenteerd stuk van je en absoluut heel lezenswaardig. ga zo door!
De WebTV afdeling van de lokale radiozender heeft
een paar weken terug wat opnames bij mij thuis
gemaakt over het horloge in kwestie. Voor de
liefhebbers hier het resultaat: http://www.omroepvenray.nl/webtv/bijzonder-horloge
-van-mick-mooren
Leuk om te zien. Werkbank ziet er ook super uit…
Nog steeds benieuwd naar je eigen merk overigens