Een bijzondere NA: een klein koffertje

Horloges komen in alle soorten en maten. Vandaag een wel heel bijzondere NA binnen gekregen. Een klein vierkant koffertje. Bruin leer bekleed en voorzien van een bronzen insigne.

OAKMONT WOMEN’S INVITATIONAL 1957

De inhoud van het koffertje heeft dus iets te maken met de edele sport die golf heet. En is van voor 1957 aangezien het eerst geproduceerd moest worden voordat het kon worden uitgereikt.

Op de achterkant van het koffertje zijn een tweetal roestvrijstalen clips aangebracht. Verder geen spoor van enige bandaanzet dus het moest ergens op worden vastgeklemd.

Als we het koffertje openmaken wordt opeens alles duidelijk. De naam Ben Hogan prijkt immers groot op de wijzerplaat. In combinatie met het horlogemerk Timex. Het is de Ben Hogan buckle watch.

Een product van de samenwerking van de vermaarde Amerikaanse golfspeler Ben Hogan en het toen zeer populaire en grootste (aantallen) horlogemerk ter wereld, Timex.

Wat uiteraard ook resulteerde in een aansprekende campagne met Ben Hogan voor de onverwoestbaarheid van de Timex horloges.

Kortom een bijzondere NA die een mooi plaatsje krijgt binnen de collectie. Mijn eerste riem horloge en uiteraard nog gewoon werkend :stuck_out_tongue_winking_eye:.

70 likes

Net als je denkt alles al eens gezien te hebben :joy:.

Bijzonder. Mooie verrijking voor je verzameling!

2 likes

Mijn beste,

Wat een fraaie en vooral bijzondere aanwinst!!
Leuk hoor.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig. :ok_hand:

1 like

Bijzonder geinig ding :ok_hand:

1 like

Heel leuk en bijzonder.

1 like

Vroeger wisten ze nog iets speciaals te maken dat is tegenwoordig ver te zoeken. Leuk ding hoor.

1 like

Wat een ontzettend leuk horloge/klokje! Nog nooit iets in dit formaat gezien. In mooie staat ook. Wel flink wat :radioactive: lume denk ik…

1 like

Mooi man. Het eerste horloge wat ik ooit gezien heb die een band van, pak hem beet, een ruime meter lang nodig heeft
Heel veel plezier ervan.

1 like

Wat een cool ding! Bedankt voor de leuke uitleg erbij!

1 like

Wow gaaf man !

1 like

Geinig zeg!

1 like

Gaaf!

1 like

Heel bijzonder.

1 like

Wat een uiterst bijzonder object zeg. Hartstikke leuk!

1 like

Dank voor het delen; kan me niet herinneren dat ik al eerder zoiets gezien heb :+1: :grin:

Of het nou heel veel toegevoegde waarde heeft bij golfen weet ik niet; Lijkt me allesbehalve uitgesloten dat je het ding een oplawaai geeft als hij aan je riem hangt :sweat_smile:

1 like

Uniek, nooit eerder gezien. Leuk verhaal, dank voor het delen. Gefeliciteerd met deze leuke en bijzondere Timex

1 like

Tof , gefeliciteerd

1 like

leuke vondst en een mooi verhaal :+1:

1 like

Geweldig… :heart_eyes:

1 like