Horloges komen in alle soorten en maten. Vandaag een wel heel bijzondere NA binnen gekregen. Een klein vierkant koffertje. Bruin leer bekleed en voorzien van een bronzen insigne.
De inhoud van het koffertje heeft dus iets te maken met de edele sport die golf heet. En is van voor 1957 aangezien het eerst geproduceerd moest worden voordat het kon worden uitgereikt.
Op de achterkant van het koffertje zijn een tweetal roestvrijstalen clips aangebracht. Verder geen spoor van enige bandaanzet dus het moest ergens op worden vastgeklemd.
Als we het koffertje openmaken wordt opeens alles duidelijk. De naam Ben Hogan prijkt immers groot op de wijzerplaat. In combinatie met het horlogemerk Timex. Het is de Ben Hogan buckle watch.
Een product van de samenwerking van de vermaarde Amerikaanse golfspeler Ben Hogan en het toen zeer populaire en grootste (aantallen) horlogemerk ter wereld, Timex.
Dank voor het delen; kan me niet herinneren dat ik al eerder zoiets gezien heb
Of het nou heel veel toegevoegde waarde heeft bij golfen weet ik niet; Lijkt me allesbehalve uitgesloten dat je het ding een oplawaai geeft als hij aan je riem hangt