Een buitenkansje..of toch niet?

marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-goud-en-zilver/m627889753-antiek-zakhorloge-18-krt.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Meer woorden zijn niet nodig volgens mij.

Hoezo zijn er volgens jou niet meer woorden nodig?
Wat bedoel je eigenlijk?

Nou een Patek Philippe wordt niet zo vaak aangeboden op marktplaats.

Ik zie nu dat de (lage) biedingen verwijderd zijn. Waarschijnlijk door de adverteerder.
Die biedingen waren de reden voor mijn titel : Buitenkansje…
Dit lijken veel mensen te denken en zeker als iemand 1 dag op marktplaats actief is.

Echte PP’s niet idd. Neppers zijn schering en inslag op MP helaas. Jolanda mocht willen dat ze een echte had.

Groet,
Niels

Aha… dank voor je uitleg.

Een cylinder gang horloge lijkt me inderdaad niet logisch voor een PP.

waarom denk je dat dan? ik ben beslist geen kenner, maar simpelweg kijkend naar de fotootjes zie ik ruim voldoende aanknopingspunten om dit horloge niet zomaar af te doen als een nepper (de “wolf’s tooth” tandwielen onder de brug; de vorm van de bruggen; de vorm van de pendant en kroon; die rare “beschadigingen” op de kast kunnen best gevuld zijn geweest met een patroon uit enamel…)
als je dan een google zoekopdracht doet vind je met gemak foto’s van PP’s die er behoorlijk op lijken, bijvoorbeeld deze van veilinghuis Cristie’s met een identiek uurwerk:
http://christies.smugmug.com/Photography/PURE-SIVER/16869706_CmNWRd#!i=1273901554&k=LNjHtkt

geen garanties natuurlijk, maar toch voldoende om het zomaar, zonder verificatie op MP gooien van zo’n horloge te bestempelen als “redelijk suf”

Groet,
Paul

Ik was misschien iets te snel in mijn oordeel, jij hebt er gelukkig beter naar gekeken :slight_smile: Ik ben beter in wazige plaatjes van Seiko’s…

Toch jammer voor de verkoper/ster die met een beetje opzoek werk een hele mooie prijs voor dit horloge zou kunnen krijgen. (of niet)

Advertentie is er al af.
Verkocht…?

Ik zag “gereserveerd” staan, dus hij zal inderdaad wel verkocht zijn.

Paul K Schreef:

waarom denk je dat dan? ik ben beslist geen
kenner, maar simpelweg kijkend naar de fotootjes
zie ik ruim voldoende aanknopingspunten om dit
horloge niet zomaar af te doen als een nepper (de
"wolf’s tooth" tandwielen onder de brug; de vorm
van de bruggen; de vorm van de pendant en kroon;
die rare “beschadigingen” op de kast kunnen best
gevuld zijn geweest met een patroon uit
enamel…)
als je dan een google zoekopdracht doet vind je
met gemak foto’s van PP’s die er behoorlijk op
lijken, bijvoorbeeld deze van veilinghuis
Cristie’s met een identiek uurwerk:
http://christies.smugmug.com/Photography/PURE-SIVE
R/16869706_CmNWRd#!i=1273901554&k=LNjHtkt

geen garanties natuurlijk, maar toch voldoende om
het zomaar, zonder verificatie op MP gooien van
zo’n horloge te bestempelen als “redelijk suf”

Groet,
Paul

Hallo Paul,
Ik ben ook geen kenner, maar volgens mij was het toch echt een nepper op MP. Het uurwerk zag er veel te simpel uit voor een PP. Jammer dat de advertentie weg is.

De link die jij post is volgens mij niet van het veilinghuis maar van een particulier. Ik heb overigens ook (zwaar) mijn twijfels of dit een echte is. Misschien dat een kenner hier uitsluitsel over kan geven?

Groet,
Niels