Een chrono in 2017 Longines vs Omega

Beste medeforummers.

Intussen de Monaco gepast en staat mij niet. Te hoog, niet in verhouding. Vierkant moet maar niet lijkt mij. Andere TH’s niet op voorraad.

Omega speedmaster wel gepast en echt heel mooi.

Nu zit ik te twijfelen tussen de

Originele zonder zichtbodem of met zichttbodem. Vind de 1861/1863 erg mooi om te zien.

Echter en nu komt het… Wat vinden jullie van de Longines heritage 1973 tov de speedmaster? Welke zouden jullie kiezen? Of is dit a no contest?

of

2 likes

Mocht je al een icoon in je collectie hebben dan zou ik voor de longines gaan. Is wat anders en houd persoonlijk erg van deze kastvorm.

Als je nog geen icoon hebt misschien toch wel de Omega, staat werkelijk bij alles goed.

Aan de andere kant ben ik van mening dat je nooit teveel iconen kan hebben. :slight_smile:
Ik ga voor de Speedy. Ik ben bevooroordeeld als Speedy eigenaar.

2 likes

Heb nog geen icoon in de collectie.

@SwedishChef. Welke speedmaster heb je? Origineel of met zichtbodem of weer een andere? Weet jij toevallig of die twee modellen even ‘dik’ zijn?

De longiness doet mij persoonlijk veel meer dan de speedmaster.

Die Longines heeft in mijn ogen wel heel veel streepjes en een kastvorm waar ik op uitgekeken zou raken, vrees ik.Toch een beetje :green_apple:s met :pear:en vergelijken.

Ik zou voor de Speedmaster gaan.

1 like

Ik vind de longines erg mooi moet ik zeggen
De speedmaster is een klok die ik in ieder geval niet nieuw wil maar moet echt wat verkleurd zijn en is een klok waarvan ik al jaren roep die komt nog wel eens
Je raadt het al,er komt steeds een andere tussendoor😁
Lijkt me al met al toch een moeilijke keuze,veel succes :+1:

De 145.0022 uit 1984. Volledig origineel.
Ik zou je niet durven zeggen over de hoogte gelijk is.

Allebei mooi, maar toch zou ik voor de Speedmaster gaan. Maar dat is gevoelsmatig.

Speedy! Maar dat komt ook doordat ik niet veel met longines heb…

Speedmaster! Dat is een icoon en dan met dichte bodem en hesalite glas.
Je kan er altijd een zichtbodem op laten zetten voor 138 Euro.
De Lonigines is erg druk maar zeker ook een mooi horloge maar dan graag zonder datum of de datum op een andere plek. En aangezien je niet weg bent van hoekig…

Maar zoiets is zoooooo mooi.
https://myalbum.com/photo/LcJNTLGCSPHS/720.jpg
Niks mis met de verhoudingen als je het mij vraagt. En ik heb een smalle pols.

1 like

Alleen al door die datum van de Longines zou ik hem links laten liggen.

Een Speedmaster heeft iedereen al, die Longines is m.i. veel specialer.

1 like

Speedy Sexy Plexi…

Maarrrrrrr…

Wellicht is de Tag Heuer Monza een mooie optie:

William Wien heeft er 3 met diverse calibers (cal 36 en ??)

3 likes

Ik vind de Longines op zich een mooi horloge, maar toch is het in mijn ogen geen vergelijking met de Speedy. Dat is toch “another level…”

1 like

Voor mij ook eenvoudig: de Speedmaster. Niet voor niets een icoon. Totaal gebalanceerd ontwerp, met een waanzinnig uurwerk dat twee levens mee kan. De Longines is aardig, maar mist volledig de perfectie in design die de Speedmaster wel heeft.

Je hang naar zichtbodem snap ik. Het uurwerk is een genot om te zien. Ik meen wel dat een zichtbodem hem wat dikker maakt…dat zou ik dan weer erg jammer vinden. Het ‘origineel’ draagt heerlijk en is altijd cool.

2 likes

de Omega lonkt, maar de Longines ziet er erg leuk uit.

Qua uurwerk wint de Longines met ruime voorsprong. Ze hebben qua historie een grote naam in het maken van chronografen. Nu is de 688 feitelijk een soort valjoux met ingebouwd kolomwiel en kan Longines zich niet meer meten met merken als Parek en Vacheron zoals dat vroeger wel zo was.
De speedy heeft met name zijn icoonstatus te danken aan de ruimtemissies en de hoge betrouwbaarheid in zijn geheel.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Longines. Nog mooier vind ik trouwens de veries van dit uurwerk met monopusher.

2 likes

No brainer, de Speedy.
Echt een heel comfortabel horloge, waardevast. Sterker nog, dit is naast Rolex een zekerheidje op de langere termijn.

En die Longines lijkt erg vierkant. Dat vond je toch niet mooi?

Ik zou voor de Longines gaan. Vind dat het succes van de eerste man op de maan met een Speedy om de pols enorm uitgemolken wordt…

3 likes