Die Longines heeft in mijn ogen wel heel veel streepjes en een kastvorm waar ik op uitgekeken zou raken, vrees ik.Toch een beetje s met en vergelijken.
Ik vind de longines erg mooi moet ik zeggen
De speedmaster is een klok die ik in ieder geval niet nieuw wil maar moet echt wat verkleurd zijn en is een klok waarvan ik al jaren roep die komt nog wel eens
Je raadt het al,er komt steeds een andere tussendoor😁
Lijkt me al met al toch een moeilijke keuze,veel succes
Speedmaster! Dat is een icoon en dan met dichte bodem en hesalite glas.
Je kan er altijd een zichtbodem op laten zetten voor 138 Euro.
De Lonigines is erg druk maar zeker ook een mooi horloge maar dan graag zonder datum of de datum op een andere plek. En aangezien je niet weg bent van hoekig…
Voor mij ook eenvoudig: de Speedmaster. Niet voor niets een icoon. Totaal gebalanceerd ontwerp, met een waanzinnig uurwerk dat twee levens mee kan. De Longines is aardig, maar mist volledig de perfectie in design die de Speedmaster wel heeft.
Je hang naar zichtbodem snap ik. Het uurwerk is een genot om te zien. Ik meen wel dat een zichtbodem hem wat dikker maakt…dat zou ik dan weer erg jammer vinden. Het ‘origineel’ draagt heerlijk en is altijd cool.
Qua uurwerk wint de Longines met ruime voorsprong. Ze hebben qua historie een grote naam in het maken van chronografen. Nu is de 688 feitelijk een soort valjoux met ingebouwd kolomwiel en kan Longines zich niet meer meten met merken als Parek en Vacheron zoals dat vroeger wel zo was.
De speedy heeft met name zijn icoonstatus te danken aan de ruimtemissies en de hoge betrouwbaarheid in zijn geheel.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Longines. Nog mooier vind ik trouwens de veries van dit uurwerk met monopusher.