Een chrono in 2017 Longines vs Omega

Ik zou voor de Longines gaan. Vind dat het succes van de eerste man op de maan met een Speedy om de pols enorm uitgemolken wordt…

3 likes

Klopt, maar ook zonder melken is het voor de meeste mensen de mooiste van de twee.
:wink:

De kastvorm en datum van de Longiness staan mij niet zo aan, dus de keuze is snel gemaakt voor mij.

Waarom dan? Persoonlijk vind ik de speedy de minst mooie van de twee en zelfs wat saai. Ik zou deze alleen nemen omdat het een speedmaster is en daardoor aantrekkelijk is voor heel veel mensen in geval de klok er weer uit moet. Zou de speedy net zo populair zijn zonder het maan verhaal? Misschien wel, de klok is redelijk veilig dus de meeste mensen zullen die mooier vinden.

Geen idee wat ik wilde zeggen maar ik blijf bij de Longines als eerste keuze puur om eens niet met de massa mee te gaan :smiley:

1 like

Maar Wallet nog niet, en de Longines vind ik heel onduidelijk.

ik let toch behoorlijk op de polsen van mensen, maar ben nog nooit een speedy tegen gekomen in het wild :slight_smile:

De Longines is wellicht opvallender, de speedy vind ik mooier. Maar dat is persoonlijk. Sterk voordeel van de speedy vind ik trouwens dat het een heerlijke bandenslet is :wink:

Voor het draagcomfort zou ik voor de speedy pro gaan.
En hij schrijft weinig af.
Bij de Longines mis ik de wings en tja, die datum…
Ik hou ook niet zo van die lugs.

De Speedmaster oogt statiger, ik vind de zwarte wijzerplaat mooier, de tachymeter staat op de bezel waardoor het minder druk lijkt dan de Longines en de ronde kastvorm spreekt me meer aan. Het is meer klassiek, maar je kan dat ook interpreteren als saaier.

De Longines is iets frivoler met de twee zwarte registers links en rechts en de cushion vorm van de kast. Aangezien ik een saaie mens ben, ga ik voor de Speedy :slight_smile:

De Longines. Heel mooi en een originele keuze. Er zijn heel mooie Omega’s, maar de gewone Speedy doet het 'm niet bij mij.

1 like

Speedmaster! Zelfs als veel verkocht horloge is het nog steeds super zeldzaam er eentje in het wild te zien, argumenten over wat andere mensen dragen lekker naast je neer leggen. Als je hem doet altijd de hesalite versie kopen, dat saffierglas maakt hem zo veel minder mooi!

Deze :slight_smile:

4 likes

Ik begrijp dus echt niet dat iedereen dat saffier zo lelijk vindt. Oké plexi is sexy, en de witte rand van bovenaf kan ik ook nog in komen, maar ik vind de vorm van het saffier wel mooier over het horloge dan de plexi.
En als plexi echt zó veel mooier is dan zouden we ook moeten klagen over alle rolexen en al het andere dat de laatste 20 jaar saffier heeft gekregen.

OT: lastig, speedmaster wint nipt omdat die altijd kan.

Gast… sexyplexi!

Alleen al vanwege de datum en de drukkere wijzerplaat.
Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak. En als jij de Longines mooier vindt dan is dat zo.
Neemt niet weg dat ik persoonlijk denk dat de Speedmaster bij meer mensen in de smaak zal vallen.
Kan er ook niks aan doen. :wink:

Heb je de twee horloges wel eens naast elkaar gezien? Ik twijfelde eerst ook over de voordelen van saffier versus de in verhalen gehoorde warmere uitstraling van het plexi, maar toen ik ze samen zag was ik binnen een seconde verkocht. Dat dit bij andere horloges geen issue is is simpelweg omdat niemand een Sub met plexiglas naast eenzelfde sub met saffier legt voor de vergelijking. (Even los van de verdere praktische consequenties van plexi versus saffier natuurlijk). Daarnaast is het vooral opvallend bij een horloge met gebold glas, en zal het bij een diver veel minder verschil geven.

1 like

Maar dat zeg ik ook he :slight_smile: Dat denk ik dus ook maar meer omdat deze minder expliciet is en een veiligere vormgeving heeft.

Maakt mij ook verder niets uit hoor, die speedy zal er hier ook ooit nog wel komen :wink:

1 like

Heb ze idd nog nooit samen in handen gehad, maar ga dit zeker doen, ben wel benieuwd nu.

1 like

Ik zou voor de Speedmaster gaan. Waarom?
Tja , puur op gevoel. De speedmaster staat al een tijdje op mijn whishlist en de afbeelding van de Longines doet me geen moment twijfelen.
Maar zoals altijd met dit soort vragen is er geen goed of fout. Het is en blijft een persoonlijke keuze.

:scream: Wow wat een reacties.

Dank jullie wel allemaal. Ik dacht echt dat ik alleen maar reacties zou krijgen van doe me de speedy maar.haha

Het klopt dat ik niet van vierkant houdt echter de Monaco is vierkantiger dan de Longines.

Merk al dat t lastig word om die Longines ergens te passen.

Qua uurwerk vind ik de 1863 wel mooier maar dan zit je weer met het verhaal. Zichtbodem of niet?

Grr hoop dit weekend in ieder geval wat te gaan passen. Minimaal de speedy

Ik vind onderstaande ook wel heel fraai: