Een dagje Basel

Gisterochtend om negen uur vertrok ik met Easyjet naar Basel om aldaar Baselworld te bezoeken. Ik was om kwart voor elf in de Messe en begon mijn zoektocht naar al het moois dat ons horlogeliefhebbers zo warm voor lopen. Om dat ik om 3 uur weer op het vliegveld moest zijn en omdat mijn rechterknie nog zo in de weg zit (6 weken geleden beide meniscussen verwijderd)wilde ik toch wel 4 uur ronddolen op gerichte merken. Ik begon in Halle 1. Het leek alsof er t.o.v. vorig jaar niets was veranderd. Alle stands waren identiek aan vorig jaar alleen hadden sommige voor een andere presentatie gekozen. Ik begon bij Patek Philipe en ging zo via Rolex, naar Bell en Ross. Ai de knie ging opspelen, dat is balen dus van strategie gewijzigd. Eerst even wat drinken en mensen kijken. Dat laatste vind ik toch ook een schitterende attractie. Al die handelaren met hun assistenten, relaties leggen met de merken en het bekende ons kent onsrituelen. Vervilgend vrijwel alle kleine merken langs gelopen en toch weer (voor mij) nieuwe merken tegengekomen. Onder de indruk was ik van het merk Ritmo, Atlantic en Tutima. Op zoek naar welk horloge mijn volgende aanwinst zou kunnen worden, ben op zoek naar een duiker, zal Oris wel de meeste kans maken met de Pro-Diver. Nog even wat inkopen gedaan op het vliegveld en dan weer met een tevreden gevoel en veel folders naar Holland, waar ik om half zes landde.

Voor degene die nog gaan, heel veel kijkplezier, het was de moeite weer meer dan waard.

bedankt voor je post … heb je geen foto’s gemaakt ? :wink:

Ik heb dit keer mijn fototoestel thuis gelaten, wel wat plaatjes geschoten met mijn GSM, maar die zijn niet echt goed gelukt.

Mag je toch wel posten hoor.
Krijgt het zo’n echte voyeur sfeer van :slight_smile:

Zal ik in het weekend nog ff doen.

Als eerste de blikvangers van Tudor

En de zeer indrukwekkende Hamilton

Wellicht mijn nieuwe duiker

Een impressie van de (werk)vloer in Halle 1

Voor degene die nog gaan, veel plezier.:)-D

Groeten, René

bedankt voor de sfeerimpressie. Eens moet ik toch ook eens gaan…

groet,
Arno.

De stands die de merken gebruiken worden niet gauw vervangen voor iets nieuws, maar als je zo’n stand ziet kun je wel begrijpen dat die vele tonnen kosten.

Ik ben er nooit geweest, maar misschien moet ik er volgend jaar toch ook gewoon een keer naartoe! Misschien is het wel een idee om met een paar geestverwanten van hier samen te gaan.

Hoi Renato, die Hamilton was mij ook al opgevallen. Ben benieuwd wie nou zoiets gaat kopen. Bedankt voor het delen van de foto’s! (tu)