Een designklassieker voor haar

Met een grote voorliefde voor art-decovormgeving en een huis vol met spullen in deze stijl, mocht deze natuurlijk niet ontbreken in haar ‘collectie’.

Ik was al langer op zoek naar een bijzonder horloge voor haar en vond deze echt top. Zij ook en deze Hamilton Ventura Lady gaat ’t dus worden.

In 1957 introduceerde het toen nog Amerikaanse horlogemerk Hamilton de Ventura, als 's werelds eerste elektrisch aangedreven horloge. Een combinatie van revolutionaire technologie en een spectaculair ontwerp. De bekendste drager van ’n Ventura was Elvis Presley.

Ik besef dat de Ventura niet iedereen aanspreekt. Maar zij en ik vinden het een enorm onderscheidend en cool vormgegeven horloge. Nu nog even kijken waar we ‘m gaan vinden en kopen.

10 likes

Wel een bijzonder klok :+1:

Kijk hier eens.

2 likes

Ze is ook een bijzondere vrouw!:slight_smile:

En thanks, was ik toevallig ook net aan 't kijken.

1 like

Mooi klokje, prima voor een dame :thumbsup:

1 like

Goede keuze, en straks wil je 'm in een grotere maat in het zwart zelf ook :ok_hand:

1 like

Prachtige klok hoor en inderdaad, een stijlicoon. :+1:

1 like

Bedankt, heren!

Dat sluit ik zeker niet uit!:wink:

1 like

Leuk horloge :thumbsup:
Vind hem zeker wel wat hebben ja…

Pieter.

1 like

Heel, heel mooi uurwerk, prima keuze

1 like

Ook onderdeel van de standaard uitrusting van M.I.B.

1 like

Leuk horloge! Maar Art Deco? Dat was in 1957 toch zeker al 10 (als het niet 15 was) jaar overleden. Retro Art Deco?

1 like

Mooie apart horloge.

1 like

De vrouw des huizes word maar weer verwend :slight_smile:
En dan straks… zullen we er ook 1 in het zwart bij doen… :innocent: , Daar kan ze geen nee op zeggen natuurlijk :laughing:

2 likes

Leuk model, origineel en curvey… Wel alleen voor haar :wink:

1 like

Ja, retro (art deco) vormgeving. Maar wel als onderdeel van een bredere stroming. Hoogtepunt van de art deco lag inderdaad in de jaren '20 en '30, met uitlopers tot in de jaren '50. Maar in de jaren '60 beleefde art deco een revival. Dit zie je bijvoorbeeld heel goed terug in auto-ontwerpen uit die tijd. In de jaren ’80 was er opnieuw een revival. Deze was o.a. goed terug te zien in grafische vormgeving op allerlei gebieden (bijvoorbeeld albumcoverontwerpen voor de muziekindustrie). De Ventura verscheen dus aan de vooravond van de eerste revival. Toeval of een vooruitziende blik van Hamilton? Wie zal het zeggen?:slight_smile:

Een bijzonder disign en met een rijke historie.
Leuke aanwinst.

1 like

Ik wist niet dat de Ventura er ook als dameshorloge was, mooie uitvoering deze.

1 like

Begin deze week opgehaald bij de juwelier en het is echt een gaaf ding! Hierbij een plaatje…

4 likes

Nice :thumbsup:

Ik hoop dat ze er blij mee is.

Grt.

Ja, ze vindt 'm heel mooi! Maar haar interesse, qua accessoires, ligt toch eigenlijk meer bij designer handbags en schoenen! Blijft toch een hobby voor mannen, die horlogefetish…:wink:

1 like