Een dom probleem

Lieve horlogevriendjes,

Met veel plezier heb ik eindelijk mijn horlogeband van Jaen Rousseau ontvangen en graag wil ik de plaatjes jullie niet onthouden.

De band is erg mooi en is van super kwaliteit. Omdat het voor mij een speciale gelegenheidshorloge is, wilde ik het bandje net zo opvallend als het horloge zelf. Dat is zeker gelukt met het glanzende alligator leer en alligator binnenvoering.

Zoals jou vermoedelijk is opgevallen, ontbreken de gaatjes :man_facepalming:t4::man_facepalming:t4::man_facepalming:t4::man_facepalming:t4::man_facepalming:t4:

Wat moet ik doen? Terugsturen heeft namelijk niet echt mijn voorkeur ivm tijd. Kan ik de gaatjes ergens laten maken in Nederland?

46 likes

:joy::joy::joy:

6 likes

Ik denk eigenlijk dat je zowat bij iedere schoenmaker terecht kan. Die hebben volgens mij wel gereedschap om gaatjes in leer te maken.

2 likes

Tang halen en zelf doen of na schoenmaker toe.

1 like

@Blauwbeer is expert.

Schoenmaker kan het ook.

Zou het zelf retourneren.

6 likes

Mailen, fikse korting en zelf prikken.

4 likes

Opzich wel ideaal. Nu kan je aan de hand van een andere band de precieze plek voor één gat bepalen en zo houdt je band een mooie cleane look :+1:

18 likes

Even met je auto naar Gassan.:racing_car::racing_car::racing_car:
Niet zelf gaan piellen met zo’n mooie band.
En misschien zie je wel iets moois daar.:+1::+1:

4 likes

Dit!
En dan ook een mooie deployant clasp erop zetten. (als je dat van houdt in ieder geval.) :ok_hand:

Zou het niet zelf doen maar even langs een goede (!!!) schoenmaker gaan, die oude ambacht nog verstaat en er perfecte gaatjes in kan slaan zonder rafelende randjes…

1 like

:+1:

2 likes

Bijzondere band!
Lijkt mij een uitgelezen kans om er écht iets unieks van te maken met één gaatje precies op jouw maat. Lijkt mij erg mooi en maakt het zo mogelijk nog exclusiever.

Maar, aasgier als ik ben, zou ik ook in de pen/het toetsenbord klimmen en mijn beklag doen. Om vervolgens de band te houden.

(Hopelijk lezen ze hier niet mee :sweat_smile:)

2 likes

Is een bandje zonder gaatjes nou duurder of juist goedkoper dan met gaatjes?

3 likes

Grappig of juist niet, is wel erg apart :rofl::rofl:

Als het met 1 gaatje kan: schoenmaker of horlogebandjes winkel.
Als je een rij gaatjes wilt, zou ik m terugsturen. Dadelijk zitten ze niet recht of niet op gelijke afstand en is de mooiheid er vanaf.

9 likes

Sowieso niet zelf gaan pielen. (Om bovenstaande reden die Hans aankaart :point_up_2:)

Ik zou of terugsturen, of een fatsoenlijke toko opzoeken waar ze op een nette manier gaatjes bij kunnen stansen.

2 likes

Idd. De schoenmaker, ook wel eens gedaan omdat ik net tussen twee gaatjes in een gaat wilde. Was ook gratis :slight_smile: Wel mooi als je straks een bandje hebt met maar 1 gaatje. Ze je gewoon ff met een stift een stipje, komt ie wel op de goeie plek

Is het gebruikelijk dat ze het zo opsturen of een vergissing?

1 like

Alec Baldwin bellen (to soon?)

14 likes