Een dress watch, maar welke?

Dit is de SARB033, de witte uitvoering is de SARB035. Hij is inderdaad 38mm maar draagt vanwege de grote wijzerplaat en smalle bezel groot, meer als een 40mm.

Mijn favoriete dresser… zoals ik denk dat ze horen te zijn! :smile:

De ā€˜dresser’ laat me niet los en ben de volgende Orient tegengekomen: FFD0F003W. Wit lijkt toch mijn voorkeur te hebben. The search continues en ik ben bang dat ik mezelf niet al te lang meer kan inhouden :wink:

:smile:

1 like

Helemaal waar, maar ik prober mezelf te beheersen ipv impulsaankopen te doen :wink: Lastig zat!

Ik heb eventueel nog een Orient Bambino ter overname. Kleine, fijne dresser met een dagaanduiding.
Als je belang hebt, dan hoor ik het wel. :smile:

Die Seiko Cocktail is miss wel de mooiste Seiko die ik ooit gezien heb! (en ik ben geen fan van Seiko)

Dat vind ik ook!
Maar ik ben ook gecharmeerd van de SKX009 duiker.

1 like

De SKX009 ligt al in mij horlogekoist en ja, die is erg mooi :slight_smile:

die kist? of het horloge??

:stuck_out_tongue:

Allebei Orisfan! (Gisoni Patana zwart)

Jammer dat horlogemerken altijd van die slechte plaatjes gebruiken op hun websites. Heb dat nooit zo goed begrepen. Je zou toch denken dat ze horloges willen verkopen. Nou, presenteer het dan ook een beetje aantrekkelijk!
OT: zeker niet slecht, deze Orient. Beetje ā€˜Orient Star-uitstraling’.

Ik ben bijna overstag! Nu nog kiezen tussen de witte of crĆØme versie :smile:

Bijna heel mijn wensenlijstje:

Uiteraard heb ik wel een wensenlijstje:
- Automaat
- Witte of zwarte dial is allebei mogelijk (heb nu alleen maar zwarte dus misschien is wit wel een keer goed)
- Diameter van 42 - 44mm
- Dikte ca. 12 - 14mm
- 22mm lugs
- ā€˜see through back’
- een beetje ā€˜diepte’ in de dial
- een wat sportiever uiterlijk

Sorry, maar die eisen komen niet over als een dresswatch. Vooral het formaat, sportieve uiterlijk…
anyway, je moet kopen wat je zelf mooi vindt!

Je zou die Parnis Portuguese kunnen kopen? 43mm oid, see through back etc. Kost je 80E ofzo!

@Skv Misschien heb je wel gelijk, misschien zoek ik geen echte dresswatch (misschien wist ik tot gisteren niet eens wat een echte dresswatch is), maar ten opzichte van mijn huidige duikers en ABC’s zijn bovenstaande horloges al behoorlijk dressy :smile:

En ja, ik koop inderdaad wat ik zelf mooi vindt, ik ga die Parnis ook ff checken!

1 like

Meistersinger natuurlijk!

1 like

Oei, bij mij was dat niet zo :frowning: ik heb dit prachtklokje meteen doorgeschoven omdat ik em net te klein vond dragen. Ik heb nu iets in 40 mm dat aan al mijn wensen voldoet, maar die is binnen budget van TS niet te krijgen.

Nou, ik ben eruit. Na vele uurtjes Google werk en de nodige tips is mijn oog gevallen op de Seiko SARB065. iets wat compleet anders is als wat ik ooit gehad heb, maar ik denk dat de SARB065 goed past als (semi-)dresser bij mijn voornamelijk donkere pakken, blauwe overhemden en cognac schoenen :smile:

Nog wel twee vraagjes:

1. De dial ziet er geweldig uit, het liefst zou ik deze eerst in het ā€˜echt’ zien. Enig idee waar dit zou kunnen in de regio Arnhem/Nijmegen? En als de prijs goed is uiteraard ook direct meenemen :wink:
  2. Waar online het beste aan te schaffen? Rob? En uit Japan, welke kosten komen er dan bij?

Dress watch kan natuurlijk prima 34/35 mm zijn met een zo plat mogelijke kast. Dat vind ik zelf altijd super.