Een droomhorloge in de horlogemarkt, maar

Hebben jullie dat ook wel eens?
Je logt in en aangezien je de hele horlogemarkt op “volgend” hebt gezet, krijg je van ieder nieuw topic een notificatie (super optie!).

En dan zie je daar opeens een geweldig horloge! Maar helaas, ver buiten budget.

Op één of andere manier kan ik IWC horloges heel erg waarderen, ik kan het niet uitleggen, misschien zit het wel in de naam ofzo? Geen idee. Maar goed, ik heb dat “gevoel” dus bij IWC, ondanks dat ik er nog nooit één heb gehad. Wat sommigen bij de naam Rolex hebben, heb ik meer bij IWC denk ik."

Voor mij was dit dus vanochtend dit topic in de Horlogemarkt:
Voortzetting van de discussie TK/TR: IWC 3717 Flieger uit 2008:

Mooi, stijlvol en eigenlijk hoop ik gewoon ooit een dergelijk horloge te bezitten :wink:
Herkenbaar?

Post hier jouw onhaalbare horloges uit de horlogemarkt, die je ooit een keer hoopt te kunnen kopen :smile:

1 like

Je brengt me weer enorm aan het twijfelen
Simpelweg omdat dit horloge voor mij ook heel lang op het verlanglijstje heeft gestaan
Het gevoel met IWC herken ik maar gaat wel meer weg bij de nieuwe(re) modellen
Dit is wel een klassieker pfff
Zit nu nerveus te denken " als er maar geen koper komt want dan is hij weg"

2 likes

Hahaha, sorry man…
Als ik het geld beschikbaar had, was ik graag die koper geweest :wink:

Zit nu naarstig te zoeken hoe ik een advertentie kan wijzigen en/of verwijderen :wink:

1 like

Dat was niet helemaal de intentie van dit topic hoor :frowning:

Je titel aanpassen in " topic mag dicht".
Moderators regelen het dan verder :wink:

Bij twijfel niet doen, ken het gevoel :wink:

1 like

OT:
Ik heb dat zo’n beetje met alle Omega SM / PO die langs komen… ooit wellicht als ik het aandurf om zo’n duur horloge te dragen :slight_smile:

Thnx Igor …

heb heel lang getwijfeld tussen een IWC 3717 of een Speedmaster Co-axial 44mm

Het is de laatste geworden. Ondanks dat IWC (wellicht) meer allure uitstraalt, heeft de veelzijdigheid van de Speedy de doorslag gegeven. Staal, zwart leer, bruin leer, racing, nato, alles kan erop en geeft het klokje steeds een andere uitstraling. Dat kan m.i. met de IWC minder

Vooledig mee eens.
Wat mij bij de Speedmaster Co-Axiaal echter tegenstaat is het gebrek aan snelstelling van de datum.
Eigenlijk onbegrijpelijk voor een horloge in die prijscategorie …

Zo ver was ik niet eens met denken… Durf ik het wel te dragen?
Ik kan nog wel eens onhandig zijn… Dan is een kras op mijn Steinhart natuurlijk veel makkelijker te verwerken. Al is iedere kras zonde uiteraard…

1 like

hoezo? Die van mij kan je de datum snel stellen hoor! Een klikje de kroon uittrekken is datum, 2 klikjes is de tijd

Dan heb je niet de 44mm Bob toch?

Fratello Watches qoue voor de Spepedmaster Co-Axial cal. 9300:

“If we have to mention something critical about this watch, perhaps this would be it: the lack of a quick-set date. However, it didn’t bother us until we had to change the date and we soon forgot about it again when the watch was back on the wrist”

jazeker wel, alleen met 3313C uurwerk

1 het merk + het model: Omega Speedmaster co-axiaal. Ref. 311.30.44.50.01.002
2 de diameter (van links naar rechts zonder de kroon mee gemeten): 44,25 mm Lugmaat 21 mm.
de leeftijd van het horloge: Ruim 2,5 jaar
3 aanwezigheid van papieren, doos en eventuele accessoires: Alles wat er bij hoort te zijn.
eventuele verzendkosten of dat het alleen kan worden afgehaald: Liefst persoonlijke overdracht
4 de conditie van het horloge (krassen, slijtage, werkt het, enz.): In zeer goede staat. Wat draagsporen in de vorm van veegjes. Geen krassen of butsen. Loopt perfect. Zit nog 5 maanden fabrieks garantie op.
5 soort uurwerk (automaat, quartz, handopwinder, enz.) plus indien bekend het type (maker + type): Automaat, cal 3313C. De nieuwste uitvoering van dit uurwerk. Saffierglas achterkant.

:slight_smile:

Got it … staat hier op het lijstje :wink: Enjoy, wat een beaty heb je te pakken :wink:

1 like

Ik had de “dual register” in gedachten. Deze staat dichter bij de Moonwatch en heeft wel de sneldatum zetting :wink:

1 like

@BobT de nieuwste versie was de 3313D :wink:. Maar blijft een mooi klokje.

De nieuwste speedy’s hebben het inhouse 9300 uurwerk. Idd zonder datum snelverzet, maar een systeem a la de GMT cq PO 8500.

1 like

Ken het gevoel. Sinds voor de zomer zitten kwijlen op een Explorer 2, nu ik hem heb kijk ik nergens anders meer naar om. Was even buiten bereik maar heb de afgelopen maanden veel van mijn horloges verkocht.

Heel herkenbaar… :wink: :flushed:

Ik was van plan om nog heel even door te sparen voor een Van Der Klaauw, maar toen bedacht ik me dat ik voor dat bedrag ook een TagHeuer Monaco en een Omega PO kon aanschaffen…
Een paar keer een Monaco bekeken maar op de een of andere manier toch net niet… Geen idee waarom, als ik hem zie wil ik hem hebben, maar als ik hem dan vast heb… Is het gevoel ineens minder.
Anyhoe, de Omega blijft wel trekken… En dan ineens !
Staat er één te koop hier… :stuck_out_tongue:
Heb al 27 keer een PM willen versturen maar heb ook al 28 keer weer geannuleerd … :pensive:
Want ja, aangezien de privé situatie ook aan het veranderen is, heb ik ineens de fondsen ook voor andere dingen nodig… :confused: :rage:

Dus gaat het weer niet door…
Mja… Er komt altijd wel weer een ander moment…
Maar frustrerend is het stiekem wel :wink:

Pieter.

2 likes