Een ''dubbele'' Omega Seamaster (300m + Nekton) N.A en een kleine primeur!

Allereerst conform gebruik van mede HF’ers een link met Goldeneye, ter uwer vermaak én sfeer bij het lezen van deze N.A.:

Tina Turner Goldeneye
(Goldeneye van Tina Turner is een lied voor die mij synoniem staat voor de spanning die ik als klein jongetje voelde bij het zien van mijn eerste James Bond film én het spelen van Goldeneye op de Nintendo 64.)

Het is intussen al een tijd geleden dat ik voor het laatst een N.A. op het HF heb gepost. Het was vorig jaar in de lente dat ik de nog altijd aanwezige Oris Source of Life had opgehaald bij juwelier van Willegen in Den Haag. We spoelen anderhalf jaar door, het is 20 december 2020 en wat een hoop verandering heb ik sindsien ondervonden! Niet alleen heb ik een nieuwe baan (een stap die ik nooit van mezelf zou hebben verwacht), is er na lang uitstel eindelijk een diploma in de pocket (Nevi 2), werk ik intussen 9 maanden thuis en heb ik een Omega Seamaster 300m om de pols. Last but definetly not least heb ik op 15 maart 2020, tijdens de start van de 1e lockdown, mijn 2e gezonde dochtertje mogen verwelkomen. In de zomer van 2019 had ik eigenlijk nog niet kunnen bevroeden dat Corona heel 2020 volledig op zijn kop zou zetten, dat ik op eigen iniatief een nieuwe baan zou zoeken, dat ik thuiswerken toch best prettig zou zou gaan vinden en dat ik een 2e dochter mocht verwelkomen maar zonder alle drukte van de gebruikelijke kraambezoeken.

Anyway, sinds mijn zoektocht naar mijn eerste luxe horloge, (dit werd uiteindelijk de Grand Seiko SBGA373) was er nog een ander horloge waar ik destijds mijn oog op liet vallen, de Omega Seamaster 300m met zwarte dial op rubber. Na de SBGA 373 en Oris SoL begon ik dit jaar steeds meer video en geschreven reviews te bekijken.

In de zomer was ik al enige tijd bezig om een nieuw excuus te vinden (been there done that hoor ik je al roepen) om een nieuw horloge te kopen. Uiteindelijk besloot ik dat het behalen van mijn Nevi 2 diploma en een contractverlenging hét excuus zou moeten gaan worden om de Omega Seamaster te gaan bestellen én zo geschiedde (lijken mij overigens bij nader inzien valide redenen om een mooie aanschaf te doen).

Mijn broer, tevens aangestoken met het horlogevirus, besloot nadat ik hem geinformeerd had over mijn bestelling dat hij ook een Omega wou hebben naast zijn Tudor Herritage Edition. Hij was al enige maanden naar Omega aan het kijken maar welke Omega het moest worden was echter de vraag. Bij het zien van de aankondiging van de Omega Seamaster Nekton Edition was hij om, bestelling geplaatst, levertijd unknown.

Fast forward een aantal maanden verder, afgelopen maandag volgde er een belletje van de dealer. De Omega Seamaster Nekton was óók binnen gekomen. Deze Nekton is de 1e die in Nederland zou zijn gearriveerd! Omdat ik er al zo lang mee bezig was en omdat het leuk is om samen een nieuw horloge te ontvangen heb ik gewacht tot de Nekton Edition er ook zou zijn.

Zaterdag afgesproken in Amersfoort (dealer kwam op bezoek) en we hebben de horloges in stijl mogen ontvangen. Hoewel het aantal Seamasters 300m in het blauwe gedeelte mij bij vlagen wel hebben doen twijfelen of ik de juiste keuze had gemaakt ben ik uiteindelijk ontzettend blij met mijn keuze. Het horloge vinkt heel wat eisen van mijn wensenlijstje af en ik kan sindsdien niet meer stoppen met kijken. De afwerking, de wijzers, de rode accenten, de strap, de lume, de bezel en vooral de caseback op een duiker, geweldig!

Nu dan toch echt de foto’s:

74 likes

Mooie ontwikkelingen. Gefeliciteerd! En niet alleen met je horloge… dat is dan toch maar bijzaak, maar toch wel erg gaaf. En zeker deze exemplaren :star_struck: Enjoy!

1 like

Van harte met de nieuwe aanwinsten! :blush: :+1:

1 like

Oeh, nice. :ok_hand:

1 like

:sunglasses::ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd met je mooie aankoop!

1 like

Nostalgisch momentje :grinning:

1 like

Prachtig, Omega, gefeliciteerd met alles!

1 like

Oef…die Nekton :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

2 likes

Lekker hoor, proficiat :+1:t2:
Je mag best veel meer foto’s plaatsen van de Nekton :sunglasses:

U vraagt wij draaien!:slight_smile: Meer heb ik er niet.

10 likes

Bedankt :+1:t2: mooi man.
Is de wijzerplaat van de Nekton lichter van kleur? En waar is de bezel van gemaakt

1 like

Gefeliciteerd :+1:

Heb hem even gegoogled. Heel erg vet:

  • matte dial
  • geen datum
  • titanium bezel
  • volledig rode secondewijzer
  • dichte caseback met Nekton logo

Bedankt hè? Nu wil ik er ook één :innocent:

3 likes

Gefeliciteerd, de nieuwe Seamaster was mijn eerste duurdere horloge en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi🤩 en gefeliciteerd natuurlijk.

1 like

Heel mooie horloges! Gefeliciteerd en veel draagplezier! De 300M in het zwart ga je geen spijt van krijgen (heb m zelf ook). Maar ik vindt die Nekton persoonlijk wel heel erg vet!!!

1 like

:+1:t4: :+1:t4:

1 like

Hoe vaker ik de Seamaster voorbij zie komen hoe meer ik overtuigd raak die ook te willen hebben.
Gefeliciteerd met jullie NA!

1 like

Heel fraai :+1:Geniet ervan!

1 like