Een dubbele tourbillon? - Ralph Lauren Watch

Ik zag tijdens het winkelen een prijzig horloge voorbij komen… 99k :sweat_smile:. Maar wat mij het meest opviel was een dubbele tourbillon. Nu heb ik heel weinig kennis van deze complicatie, maar 2? Heeft dat überhaupt toegevoegde waarde?

Het horloge zelf vind ik overigens wel tof. De amboyna burlhouten rand is handgesneden en is daarmee een inspiratie van de bijzondere auto van Ralph Lauren: de Bugatti Type 57SC Atlantic Coupe uit 1938.

Is een dubbele tourbillon onzin en puur voor looks of status of zit daar wel een gedachte achter?

Hier het horloge:

1938-bugatti-type-57sc-atlantic-coupe

5 likes

Kan een functie hebben.

It features not one but two regulating organs, connected together by a differential, where the main plate of the movement acts as a rotating dial to indicate the hours. And this combination of elements – the tourbillons and the differential – is there to average out flaws due to two factors, position and rate errors.

Aldus Breguet. Gaat dus niet over dit horloge.

1 like

Vind het persoonlijk erg goedkoop ogen. Echt zo’n houten kickstarter project. Overigens is het logo op 12 uur echt verschrikkelijk en inspiratieloos.

2 likes

Wat doet of is een tourbillion?

Wat Berend zegt. Daarnaast is een enkele tourbillion al zinloos, laat staan een dubbele.

Wauw een plakwerk zonder Quartz uurwerk.

Een tourbillon heeft in een polshorloge zoiezo bijna geen nut en zeker niet als het als het merendeels van de dag stationair en horizontaal op de pols ligt (bureau houding) dus laat staan 2 tourbillons.

2 likes

Ralph lauren is verre van een plakmerk.

1 like

F.P.Journe heeft wel een oplossing bedacht om een tourbillon te laten functioneren zoals het echt bedoelt was( was ooit eens een uitvinding van Breguet om de invloed van de zwaartekracht op te heffen op het balanswiel in zakhorloges die altijd verticaal in het zakhorlogezakje zaten)

2 likes

Ziet er heel vet uit zeg! Dank voor het delen :+1:t2:

Ik vind die RL ook wel heel gaaf …nutteloos,maar wel heel cool…zoals 99% van de complication watches tegenwoordig :smile:

1 like

Toch dat merk van die polootjes?

Wat een lelijk ding! En dat voor 99k. Moet niet gekker worden.

:smile:

2 likes

Hij wil de wereld naast die polo’s nog wat anders moois nalaten. Joint-venture samen met Richemont.

3 likes

Is dan ook voor mannen die Rolex ontgroeid zijn en nu dus de meer excentrieke horloges kunnen waarderen.
:yum:

1 like

Gaaf, techniek voor de schoonheid van de techniek zelf :raised_hands::ok_hand:

Zijn autocollectie is ook niet mis :blush:

1 like

twee tourbillons in één horloge gek?

1 like

En beertjes

unnamed

1 like