Een Dubois et Fils zakhorloge, in goud?

Beste heren en dames van de horlogeliefhebberij,

Bij deze mijn aanmelding en tevens meteen vraag. Ben zelf wel liefhebber (en leek) op het gebied van horloges.

Nu hebben al mijn (niet eens superbijzondere) horloges een persoonlijk verhaal, bezit er momenteel 4.
Nu zag ik echter dit horloge met vage foto’s te koop staan:

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-goud-en-zilver/m702702379-goud-zakhorloge-loopt-nog-orginele-doos-erbij.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

er zou een taxatie bij zitten voor waarde 800-1200.
Is er een manier voor mij om te weten of dit koosjer is, en of ik hier voor 600 euro een goede prijs aan zou hebben.

Verkoopster geeft aan dat het anders per 1 november naar Christie ter veiling zou worden aangeboden.

überhaupt de vraag welke merkjes ik zou moeten aantreffen om dit te beoordelen of echtheid/waarde?
want al google’end vind ik weinig vergelijkingsmateriaal of antwoorden.

Het is mij een raadsel waarom een serieuze aanbieder zulke vage foto’s zet.
Moet toch veel beter kunnen. Ik vind dit altijd een veeg teken.

Met zulke slechte foto’s kun je niets. Onbegrijpelijk dat iemand bij zijn/haar volle verstand deze kwaliteit foto’s gebruikt.

De advertentietekst komt op mij over als serieus (maar over de betrouwbaarheid kan ik natuurlijk geen mening geven). Dat de foto’s slecht zijn komt waarschijnlijk omdat het iemand is die gewoon slecht kan omgaan met digitale bestanden i.c.m. weinig internetervaring (misschien een oudere mevrouw?). Ik zou een kopie van het taxatierapport laten faxen/mailen (voorzover qua mail een scan er wel duidelijk uit komt :+).