Een duik horloge dat breder is dan mijn pols!

Staat al een hele tijd op mijn lijstje en afgelopen weekend heb ik hem ontvangen, het duik horloge van de Russische fabriek Zlatoust met de volgende gigantische afmetingen:

• Doorsnede 60 mm, 25 mm hoog,
  • Gewicht 260 gram,
  • “Veiligheids”-glas van 5 mm

Het horloge is echt een knoeper en is dus zelfs breder dan mijn pols :slight_smile:

Hij valt absoluut op en is direct een gespreksonderwerp, haha.

Ik kan niet zeggen dat hij superlekker zit maar het is absoluut een leuk hebbeding wat tijdens het dragen ook voor de nodige fitness zorgt!!

Oh ja, en het horloge zou tot 700 meter waterdicht moeten zijn, maar dat kan ik me echt niet voorstellen :wink:

Hier wat foto’s:

Das een mannig horloge.
Wel mooi maar erg groot.
Weet je zeker dat hij om je pols moet?

Voor Schmeink is dat een dameshorloge. :smiley:

Bass One Schreef:

Weet je zeker dat hij om je pols moet?

Haha ja hij is groot! Hij doet nu ook dienst als bureauklok :slight_smile:

Dit is echt een joekel, gefeliciteerd ermee en heel veel draag plezier (alhoewel).
Wat een spierbal zal jij krijgen (aan een kant). :smiley:

dreski Schreef:

Voor Schmeink is dat een dameshorloge. :smiley:

:smiley: :smiley:

hehehe je brengt me op een idee :wink:

ik vind die thermoskan op de zijkant niet zo geslaagd

Wat een knoepert!

Alleen, zit die kroon + die knop er omheen niet vervelend?

Binnen de kortst mogelijke keren heb je een schuurplek op je hand door die knobbel.

Dat valt gelukkig wel mee :slight_smile: Maar het is inderdaad ook weer geen horloge dat je voor dagelijks gebruik kunt inzetten.

Hieronder trouwens nog een foto van het uurwerk welke ik op het internet vond. Diegenen die bekend zijn met Amerikaanse zakhorloges van de Hampden Watch Company zullen de lay out van het uurwerk zeker herkennen aangezien de fabrieken en machines in de jaren 30 door Hampden verkocht zijn aan een russisch bedrijf waar later Zlatoust uit voorkwam.

Aangezien mijn horloge “afwijking” is begonnen met Amerikaanse zakhorloges stond deze Zlatoust al vroeg op mijn lijstje.

Uurwerk van Zlatoust:

Uurwerk van Hampden:

Beide foto’s komen overigens van het internet.

wat een lelijk horloge :wink: maar wel super gaaf en zeker leuk om te hebben ! veel plezier ermee.

Qua gadget gehalte vind ik hem gaaf, maar om daadwerkelijk te dragen… volgens mij zijn deze gebouwd om over een duikpak te dragen, maar dan wel zo één: :slight_smile:

Veel plezier ermee,

Martin

:slight_smile: ik denk dat hier de eerste modellen ook voor bedoeld waren.

Op de wijzerplaat en achterop staat zo’n helm afgebeeld.

En dat ziet er zo uit (kun je gewoon in het donker een boek bij lezen):

Subtiel(:smiley:

Michel

mooi!

lijkt net niet exact op mijn invicta russian diver
die is 52 mm doorsnee
http://www.signswatches.com/index.html?lang=nl&target=d108.html

(ff snel gereageerd, zal binnenkort mezelf even netjes voorstellen en wat foto’s laten zien)

groet,
jel

Haha pas maar op voor de radioactieve straling die van die wijzers afkomt maar inderdaad, indrukwekkende klok!

Zie deze net op ebay De zelfde horloge met een iets andere wijzerplaat
en wel tegen een redelijke prijs denk ik
Groet
Anton

http://cgi.ebay.de/RUSSISCHE-KAMPFTAUCHERUHR-70-er-SELTEN-3_W0QQitemZ220318272590QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item220318272590&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A1|39%3A1|240%3A1318

Klopt, dat is hem en prijs is inderdaad niet verkeerd.

Hij is er in diverse uitvoeringen. Ook met grote se4conde wijzer of kleine subsecondewijzer.

Hier zie je er een aantal: http://www.rugift.com/watches/zlatoust-divers-watches.htm

groet,

Marc

Wat een ding hè! Ik heb laatst nog op een originele geboden. Niet gewonnen.
Ging voor 160 weg dacht ik. Dat vond ik toen teveel, omdat het voor mij toch een bijvangst zou zijn:)

Mieters, wat een groot horloge! Niet mijn smaak, maar wel apart! :wink: En vooral niet-alledaags!