Een duiker ?!

(tu)
Zou persoonlijk gaaf vinden als die metalen ringen ook in pvd zijn. Dacht ze wel es gezien te hebben, maar weet niet meer waar…

Dit weekend heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb gekozen voor een Seiko SKX009 met een Jubilee band.

Ik schets even hoe ik tot mijn besluit ben gekomen.
Zoals ik al aangaf was ik fel enthousiast toen ik de Citizen NY2300-09LT van Forehand zag.

Een Seiko Monster is mij nog net iets té gewaagd. Ik denk dat dit er eentje is voor de toekomst.

Dan zijn er de vele dressy-style Divers (à la Rolex) van Invicta, Orient, enz. Héél mooi, maar het mocht eens sportiever zijn.

Een Precista spreekt mij qua dial helemaal niet aan.

Op het laatst bleef ik dus met de Citizen NY2300-09LT en de Seiko’s SKX007 en SKX009.

De Citizen vind ik mooi qua kleurcombinatie : zwarte wijzeplaat en een blauw-rode Pepsi bezel. Jammer genoeg is deze nieuw blijkbaar onmogelijk met een stalen band te kopen.

Aangezien qua uitstraling de SKX blijkbaar veel hoger staat aangeschreven, een jarenlange traditie heeft én een klassieker is, bleef ik over met de SKX007 en SKX009. In her-verkoop zal de Seiko wellicht makkelijker van de hand gaan.

Al mijn horloges zijn eerder braaf en dressy. Het mocht eens wat stoerder én kleurrijker zijn. Vandaar is het de SKX009 geworden.

Van zodra ik de SKX009 in mijn bezit heb, dan laat ik een foto zien voor die mensen die de SKX009 nog niet zouden kennen :D:P

Bedankt voor de aanzet tot een diver en de vele tips (tu):}

leuke klok en inderdaad is een pepsi-bezel een leuke blikvanger en de SKX serie is er één waar je niet omheen kan.

Even een heads-up: Kweenie of je 't al wist, maar je had 't over een jubilee band. Sommige jubilee banden zijn erg los geschakeld. Er zit heel veel speling in, waardoor de band zelfs verticaal kan buigen. Ik vond dat niet prettig. Kweenie of 't ook bij de skx009 zo is.

Verder een mooi klokkie!

Goede keuze(tu)

Ik draag mijn 009 altijd op een Lumpy of een nato!
Een 009 is een goede keuze robuust en net een tikkeltje specialer dan de 007 IMHO.

@ Rob: Hoeveel zou het kosten om een extra (zwarte) bezel erbij te kopen of kan een bezel-insert ook gemakkelijk uitgewisseld worden? Dan kan ik er namelijk meer kleuren nato’s bij dragen!

Gr. Mark

Bij ontvangst deze morgen was ik niet meteen wild enthousiast …

En toch is het een bijzonder ding B)-

De kast is zwaar en lomp.
De band is licht en slap.
De schroef is huge.
De lume is helder.

Na enkele uren dragen ben ik toch al positiever. De band is mooi, licht en bijzonder : ik zou hem zelfs als ‘macho’ omschrijven.

Ik denk niet dat ik hem zou kunnen missen :z.

Vind hem er gaaf uitzien. Ik hoop dat je elke keer dat je hem draagt positiever wordt. Het is wel mijn ervaring in ieder geval.

Was ook op zoek naar wat opvallender en kleurrijker. Ik heb gekozen voor de SNZF19

Loopt nauwkeurig en value for money. Ook al is idd de band en de sluiting wat licht en slap uitgevoerd…

Toch kan ik bijna niet wachten tot het zomer wordt om deze klok op mooie zonnige dagen te dragen. Tot die tijd ligt ie in de kast…

marnix_moed Schreef:

Even een heads-up: Kweenie of je 't al wist, maar
je had 't over een jubilee band. Sommige jubilee
banden zijn erg los geschakeld. Er zit heel veel
speling in, waardoor de band zelfs verticaal kan
buigen. Ik vond dat niet prettig. Kweenie of 't
ook bij de skx009 zo is.

Verder een mooi klokkie!

Smaken verschillen want ik vind het een van de meest comfortabele stalen banden die er zijn.

Tja, sommige dingen moeten even rijpen :stuck_out_tongue:
Geniet ervan!