Een duiker ?!

Enkele maanden terug liet ik op dit forum blijken dat duikers mij helemaal niet konden bekoren. En jawel, jullie hebben mijn smaak bijgeschaafd.

Twee weken terug was ik helemaal bekoord door deze Citizen NY2300-09LT van Forehand : http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,183630
De kleurencombinatie vind ik geslaagd : zwarte dial en Pepsi bezel. De rubberstrap is niets voor mij.

Aangezien ik twee Seiko’s heb waarvan ik zeer tevreden met de kwaliteit! ( http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,82132,184779#msg-184779 ). Ik ben gaan neuzen naar de Seiko iconen : de SKX007 en de SKX009.

Dan heb je nog de meer Rolex-dressy-style van Alpha, Orient, Steinhart, Invicta, enz.

Budget : max 150 euro (prijs van een SKX007 of SKX009 met jubilee-band). De duikers-kwaliteiten zijn voor mij van geen belang.

Welke ervaring heb jij ?
Wat is jouw kwaliteitsindruk (in vergelijking met Seiko) ?
Voor welke zou jij kiezen ?

Heb geen ervaringen met alle duikers maar heb je het Monster al meegenomen in je overweging? Het is waar je voor gaat. Oriënt Mako is iets meer dressy. Citizen duikers vrij no nonsense. En in die prijsklasse heerst Seiko denk ik. De 007/9 is 't meest allround. Mooie kast, prettige uitstraling.

Ik vrees dat ik nog niet rijp ben voor een Monster. Dank voor de tip!

Invicta misschien??

@ Ik vrees dat ik nog niet rijp ben voor een Monster…

Nog niet gaan trouwen dan! :smiley:

@hcptdg : Net 20 jaar getrouwd :stuck_out_tongue:

Een Invicta is bijzonder mooi. Maar ik denk dat ik voor een meer stoer uiterlijk zal gaan i.p.v. de meer dressy-style. Het zal wellicht een Citizen of een Seiko worden. Tenzij jullie mij nog iets leuks voorstellen :smiley:

Zou dan voor de SKX007 erg degelijke klok… heb er met eentje echt alles gedaan… waaronder laten vallen op beton en behalve krassen, ding bleef gewoon lopen.

Niet dat je hem moet gaan laten vallen natuurlijk. :slight_smile:

BATMAN Schreef:

@hcptdg : Net 20 jaar getrouwd :stuck_out_tongue:

Een Invicta is bijzonder mooi. Maar ik denk dat
ik voor een meer stoer uiterlijk zal gaan i.p.v.
de meer dressy-style. Het zal wellicht een
Citizen of een Seiko worden. Tenzij jullie mij
nog iets leuks voorstellen :smiley:

Deze is mooi hoor…
Ook in zwart verkrijgbaar…

@dreski: welk type is dit?

doe nou maar een Monster. Zit lekker en valt kleiner uit dan de naam zou vermoeden. En de lume is grandioos.

hharry heeft volkomen gelijk. Ik keek er ook met wantrouwen tegenaan en nu heb ik er twee.:wink: Een oranjemonster op Lumpy en de frankenmonster.
Beide vechten om voorrang om gedragen te worden.Super.(tu)

malus65 Schreef:

@dreski: welk type is dit?

Dit is de nieuwe Orient Mako. Beetje groter dan het oudere model.
Typenummer is CEM75002D
Deze verkoper heeft hem ook in het zwart.
http://cgi.ebay.nl/Orient-Deep-professional-Diver-Taucher-Uhr-CEM75001B6_W0QQitemZ250571088814QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item3a573363ae

@dreski : de Orient is bijzonder mooi maar iets te dressy. Al de horloges die ik heb zijn dressy. Ik wil eens wat stoerders.

@hharry & @lone ryder : het Monster is mij iets te stoer. Ik ben er nog niet rijp voor. Alles op zijn tijd :wink:

Het verschil tussen een SKX007 en een SKX009 is enkel de bezel? Of zijn er nog andere verschillen?

Kan mij iemand de verschillen uitleggen tussen :
SKX009
SKX009J
SKX009K
SKX009K1
SKX009K2 ?
Zijn er nog andere SKX009… ?

skx007: zwarte wijzerplaat
skx009: donkerblauwe wijzerplaat

De letter na de 9 zou ik niet teveel op letten.
De J is meestal een “made in Japan” versie.
K + een getal is niet made in Japan en het cijfer geeft de band aan.

Rob,

Ik dacht dat een SKX007 een zwarte wijzeplaat met zwarte bezel had,
en de SKX009 een blauwe wijzerplaat met een Pepsi-bezel (blauw-rood).

Bestaat er dan een SKX007 met een blauw-rode bezel
of een SKX007 met zwart-rode bezel?

En terwijl ik vragen aan het stellen ben :
een SKX007 met zwarte bezel kopen én een extra een blauw-rode bezel zodat jezelf kan switchen?
Ik vermoed dat ik in dromenland vertoef8-):)o

Ik heb een skx009 met een zwarte plaat en een zwart/rode bezel! Modje!

Gr. Mark

Ik dacht dat een SKX007 een zwarte wijzeplaat met zwarte bezel had,
en de SKX009 een blauwe wijzerplaat met een Pepsi-bezel (blauw-rood).

Dat dacht je dus goed.

Waarom vroeg je dan of de bezel het enige verschil was?
Zwart rode bezel kan je maken, een ebzel insert is er zo ingestopt.
Een extra bezel kopen kan ook, maar schrik niet van de prijs.

Met dat budget wist ik 't wel: ik zou voor een Monster Black gaan. Ik vind wel 1 beperking: naar mijn mening is het een stoere toolwatch, staat niet zo chique onder een pak.
Daarnaast heeft het een aparte look, die niet zo snel aan een Submariner ofzo zou denken.

marnix_moed Schreef:

Met dat budget wist ik 't wel: ik zou voor een
Monster Black gaan. Ik vind wel 1 beperking: naar
mijn mening is het een stoere toolwatch, staat
niet zo chique onder een pak.
Daarnaast heeft het een aparte look, die niet zo
snel aan een Submariner ofzo zou denken.

Eigenlijk helemaal mee eens! Kortom laat die skx007 maar zitten.

Een SKX kast en zwart gaan wel mooi samen.