Klopt 100% zinloze discussie. Draag gewoon wat jij vindt passen. Ik draag vaak een dress watch maar nooit 1 pak.
Drie van mijn “exen” waarvan ik de Certina toch het meeste mis. Oogt door zijn “vierkante” kast toch redelijk van formaat.
Wow, prachtige horloges. Dank voor het delen!
De discussie gaat toch niet over wat jij moet dragen of wat je mooit moet vinden? Het gaat om wat een echte dress watch is, en een hoop mensen zullen echte dress watches ook niet per se mooi vinden.
Persoonlijk vind ik 1 dress watch elegant. En draag vaak de wat oudere rustiger horloges. Maar heb ook een zwak voor de wat over the top 70 jaren.
Mijn opmerking is alleen bedoeld dat men moet doen wat men wilt doen en niet meer als dat.
Dat dus.
We kunnen er allemaal wat van vinden maar we kunnen het ook gewoon aan de slimste vragen "Google " En die geeft heel veel antwoorden. Hier eentje waar ik het mee eens ben en dat ik vorig jaar maart ook al geschreven heb.
Grappig, dankzij dit topic realiseerde ik mij dat er al ruim 20 jaar een ‘dress’ horloge in een rommelbak diep weggestopt in een kast lag… vroeger soms wel gedragen maar mijn smaak niet… (ooit ingeruild op een auto geloof ik)
Nu weer de kast in denk ik

Goed bezig Pierre! Er zijn inmiddels vast meer Dressers op het Forum geland.
Zekeren vast
Als ik naar mijn collectie kijk, dan wordt wel duidelijk dat ik vooral van “dressy” horloges houd.
Wat mij betreft mijn enige echte dress watch:
Voldoet aan 8 van de 10 criteria van de TS. En het omvangcriterium (waar in dit geval niet aan wordt voldaan, want 42mm) is wat mij betreft niet een objectief criterium, omdat het altijd in relatie tot de pols van de drager moet worden gezien.
Is een lichte kleur van de wijzerplaat een terecht criterium? Ik vind dat een dress watch ook heel goed een zwarte plaat kan hebben. Maar een andere kleur dan wit/zilver of zwart kan wat mij betreft voor een echte dress watch niet. Desondanks is deze beauty het horloge dat nu het langst in mijn collectie is.
Kan een geel- of roodgouden horloge een echte dress watch zijn? Vind zelf eigenlijk van niet. Ik heb het topic er niet op nagelezen, maar ik zie veel goud op foto’s terugkomen. En dat geeft een horloge natuurlijk ook wel iets sprankelends.
Mijn laatste aanwinst werd onlangs in een ander draadje een “dresser” genoemd. Het is allemaal natuurlijk relatief. Maar voor mij is dit een sportief horloge, door de roodbruine band en het kleurtje op de plaat (al is het een crème kleurtje).
Mijn vaders (laatste) horloge. Erfstukje dus. Draag het soms bij hele officiële gelegenheden.
Ik plaats 'm gelijk ook nog maar even in het topic ‘De enige op HF’. Levert nog een puntje op.
M’n Omega handwinder 33 mm, Cal. 601, 17 steens, heb ik vorig jaar bij een oude juwelier in Winterswijk gevonden. Het is een redial met een nieuwe Omega kroon (en stift), door de oude horlogemaker die vroeger Omega dealer was zelf gedaan. Het loopt en draagt als nieuw, maar is zo’n zestig jaar oud.
Wat een prachtig exemplaar! En een goed voorbeeld van dat een redial, als het goed en met aandacht voor het karakter van het horloge wordt uitgevoerd, best wèl heel goed kan. Draag 'm met trots en liefde.
Dit zijn de enige horloges uit mijn box die in aanmerking zouden komen, hoewel ze beiden niet onopvallend genoeg zijn ben ik bang…
Dank je wel Lexaf!