Eigenlijk maar eentje die aan àlle dresswatch eisen.voldoet, inclusief ontbrekende secondewijzer…
Seiko 2220 0300 ‘Chariot’
maar mn dochter draagt m…
Eigenlijk maar eentje die aan àlle dresswatch eisen.voldoet, inclusief ontbrekende secondewijzer…
Seiko 2220 0300 ‘Chariot’
maar mn dochter draagt m…
Secondewijzer is een complicatie, kan ècht niet !
je hebt gelijk, kan gewoon. De Rolex Datejust is ook een dresswatch, met secondewijzer en date…
In de horlogerie is een secondewijzer volgens mij geen complicatie. De meest simpele complicatie is de datum; daar begint het mee.
Zie hier een interessante link: https://www.hautehorlogerie.org/fr/encyclopedie/lexique-de-lhorlogerie/s/complications/
Ik zie teveel secondenwijzers dus je bent AF klokkengek!
Hahaha… ik was al ‘af’ voordat jij lid van het forum werd… Kansloos! Waarom denk je dat ze mij Klokkengek noemen?
Tsja, om er toch nog maar een paar in te gooien. Twee uitersten. En nee, geen edelmetaal.
Een ex
En totaal wat anders, over stijl icoon gesproken :
Waarom vind je dat het type uurwerk een rol speelt? Zeker wanneer je horloges zonder secondenwijzer ambieert maakt het type uurwerk helemaal geen reet meer uit.
Verder vind ik alles horloges zonder lopende seconde doodsaai. Dus is het maar goed dat ik me niet aan het rennen hoef te houden.
Ik heb gode zij dank dan ook geen horloges zonder secondenwijzer.
Tsja, het spectrum gaat van
Secondewijzer is geen complicatie, nooit
Subdail secondewijzer is geen complicatie
Centrale secondewijzer is wel een complicatie.
En het maakt ook niks uit. De idee is dat een dresser zo eenvoudig mogelijk is, zodat de dame kan shinen.
In dit idee is de beste dresser géén dresser maar een zakhorloge…
Ik heb twee smokings, maar geen zakhorloge, wat moet ik nou ?
Simpel. Op zakhorloge jacht
Tja, in mijn ogen heeft deze Citizen een veel te opvallende kastvorm en zie ik dus niet als een dresser. Een dresser heeft voor mij altijd een eenvoudige ronde kast.
Er eentje bij mij komen uitzoeken en kopen uiteraard !
Dan zou dit een ultieme dresser moeten zijn:
Redue (swiss) 34 mm met parelmoer dial, ruw geborstelde bezel en AS1525 kaliber uit 2e helft jaren 60.
Dan deze Duitser: ZentRa Maxim rond 1970 met ‘clous de Paris’ motief en DuRoWe 69-21-kaliber.
Verder gaat het me veel te ver om de 2 Mauthes, begin jaren 60, met 612 F-kaliber met secondenwijzer geen dresser te noemen…
Aantal juwelen natuurlijk evenmin.
Zoiets doet me een beetje denken aan die auto’s waar groot op staat hoe lang de garantieperiode is.
Mijn kleurenprinter is stuk anders had ik dit Art Deco plaatje gebruikt als achtergrond van mijn Couronne…
Zoveel mensen zoveel interpretaties van wat een dresser is of hoort te zijn.
Om het nog wat leuker te maken, het volgende.
Hoort een dresser rond te zijn of mag vierkant of rechthoekig ook een dresser genoemd?
Een dresser hoort aan een leren band maar waaraan moet deze band dan voldoen, moet dat zwart zijn?
Moet dat glad leer zijn met of zonder stiksel of mag het ook krokodil,hagedis,struisvogel enzovoort zijn?
Zo, nu ga ik weer stoppen, maar volgens velen, en ik denk dat ik het wel met ze eens ben, is dit nog steeds de ultieme dresswatch, de Calatrava:
Alternatief:
De Junghans Max Bill
Jouw vorige Grand Seiko vind ik hier ook wel bij passen