Een echte waterdichte 'klopper'

Hallo horlogeforummers!

Dit is mijn eerste post, terwijl ik het forum toch al zo’n klein jaar volg. Totnutoe had ik nog niet echt het idee dat ik wat kon toevoegen aan de grote hoeveelheid kennis hier (en waarschijnlijk nog steeds niet…;)), maar ik zit met een vraagje waarvoor ik de aanwezige kennis dan wel weer kan gebruiken. Ik wil mijn horlogeverzameling (ahum, kuch, kuch, een poljot aviator chrono) uitbreiden met een soort van ‘klopper’/vakantiehorloge dat waterdicht is. Nu ben ik al naar de oude vertrouwde Seiko Monster aan het kijken, maar ik vroeg me af of er nog alternatieven zijn die ook mechanisch en waterdicht zijn (en uiteraard net zo lekker goedkoop). Of vraag ik hier nu om iets onmogelijks? Alvast bedankt voor de tips!

groeten Floris

p.s. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en niks gevonden

Een Poljot Aviator, ev. een 24h? De mijne is 10atm waterdicht… :slight_smile:

Wat is een klopper nou weer???

Mijn excuses, ik bedoel een ‘beater’, maar zo’n letterlijke vertaling klinkt zo lekker…

En mijn poljot is helaas niet van de 10 atm. soort maar van de 5 atm. Volgens mij heet het een aviator serie 1(lijkt erg veel op Fortis Flieger)

groeten Floris

Om een beetje mee te raggen op de vakantie kun je een duiker van Citizen of een plasticen Swatch nemen bijvoorbeeld.

FJ,
Ik zal wel niet zo slim zijn klopper of beater zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel.
Is dat een nieuw soort horlogesleng of zo ?
Als ik je berichtje nalees heeft het met de waterdichtheid te maken,toch?
10 atm. = een beater
20 atm.= een upperbeater
30 atm. = een upperupperbeater
Hoe zullen we dan een Rolex Seadweller noemen die is tot 120 atm. waterdicht
Jij mag het zeggen of iemand anders…

Groet Peter

Ik gebruik een Citizen Promaster bij fysieke arbeid en zwembad- en zeewater. Is volgens mij zelfs nog wat goedkoper dan een Monster. Maar je mag dan niet meepraten met de Monsterbezitters :wink:

Ik denk dat hij een horloge bedoeld dat wel tegen een stootje kan. Dus zeg maar een horloge dat je draagt als je je huis gaat verbouwen. Of een horloge dat je omdoet als je op vakantie de zee of het zwembad in gaat.

@ Ed & Henrik: dank jullie voor de tip! Daar had ik nog niet aan gedacht, alhoewel het waarschijnlijk wel logisch was dat een alternatief uit de oosterse hoek zou komen. Die Citizens zien er ook iets minder ‘over de top’ uit dan de Monster, alhoewel dat misschien ook wel weer leuk is…

zijn ze kwalitatief gezien vergelijkbaar?

Floris

ik ben erg tevreden over mijn citizens! zou dan ook voor een promaster gaan.

Heb je een PB gestuurd

Het blijft een gevoelig onderwerp hè Henrik :smiley:

Ruud

Mijn tip:

Seiko SKX007K, waterdicht tot 200 meter, perfect om mee te zwemmen / duiken maar kan zeker ook tegen een stootje en een betere prijs/kwaliteit verhouding ben ik nog niet tegen gekomen.

Suc6 met je keuze.

Ruud

Hallo Floris,
Welkom op het forum.
Met een automatische Seiko duiker kun je gewoonweg niet verkeerd. Ik heb op het moment zelfs twee Black Monsters, en de Seiko BM is dan ook mijn beater of “klopper” (goed gevonden term trouwens)

Hiervoor was mijn vakantiehorloge de Citizen Eco-Drive Worldtimer. Dat is ook een fantastisch horloge. Altijd op tijd, geen batterij nodig, 200 meter waterdicht (ruim voldoende om te zwemmen en te snorkelen), en een tweede tijd. Kortom een ideaal vakantiehorloge, waar je ook bent op deze wereld.

Ik heb dit horloge tot 5 maal toe gehad, en een tijdje geleden heb ik de laatste verkocht, en ik mis hem eigenlijk alweer… Neem wel de versie met saffier glas. Er is er ook een met slechts mineraalglas…

Zie mijn review over de Citizen Worldtimer op http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/ecodrive.htm

gr,
Hans Mennink

Ik ben sinds kort ook toegetreden tot het zeer selecte gezelschap van Monster bezitters en mag nu dus ook meepraten! Toch, Henrik… :smiley:

Ik sluit mij dan ook graag aan bij de uitspraak van Nivelacuso: “Met een automatische Seiko duiker kun je gewoonweg niet verkeerd”

@anon61903405ev: Hoe kom je aan dat oranje bandje? Ziet er erg gaaf uit zo!!

Iedereen bedankt voor de info! Hmmm. ik dacht dat ik ondertussen zeker wist dat ik een Monster ging kopen… :wink: toch nog maar eens goed rondkijken. Ik moet wel zeggen dat mechanisch i.i.g. mijn voorkeur heeft (zwevende-secondewijzer-addict), maar dan is er dus nog steeds keus… wat zal het worden, het seiko of het citizen ‘kamp’?

Gelukkig is het nog geen vakantie! :slight_smile:

groeten Floris

Wat dacht je van deze

of

Zie "test"


en http://www.timefactors.com/zeno451.htm

Een raggertje (= beater) moet naast stevig en waterdicht ook supergelijk lopen. Reden daarvoor is dat wanneer je een aantal weken op vakantie bent toch wel de exacte tijd wilt weten (ik tenminste). Om die reden heb ik een Citizen airdiver met ecodrive (= quartz met eeuwig durende accu). Voldoet super. Een mechanisch horloge loopt bij lange na niet zo mooi gelijk.
En natuurlijk heb ik een BM er voor leuk bij.

Kijk voor een oranje bandje eens op Maratac
http://www.broadarrow.net/maratac.htm

Ene dit is mijn werk, vakantie, sauna, enz "Klopper"


P.s. Ik heb ook nog een Oranje en een zwarte met staal (en last van het monster virus)