Eén een- wijzer horloge

Mooie verzameling

1 like

Super tevreden met mijn Unomatik :sunglasses:

7 likes

Ik heb de Subdelta Quattro ook. Aflezen kan tot op de minuut nauwkeurig. Zit er nooit meer dan 2 minuten naast. Prima score voor een ‘slow’ timepiece.

3 likes

Einzinger kan prima, kan inderdaad tot de minuut aflezen, wou dat ik er nog een paar had, maar nu 1 NL edition waar ik blij met ben

11 likes

Gaaf ding :grin:

1 like

0 interesse. Tenminste twee en maximaal 3 wijzers voor mij.

Welk merk/type is dit? Ik heb hem wel eens eerder voorbij zien komen, maar was geen panerai zelf meende ik me te herinneren.

Eénwijzer kan prima accuraat zijn op de minuut: Meistersinger Salthora anyone? (Heb er zelf geen, misschien nog een keer de meta in groen halen).

Welk nummer heeft ie?
Toch niet de 084/250?

Tsja, het lijkt er op dat ik in dit topic in de minderheid ben, maar ik vind het saaie reut. Ik vind zelfs een zweizeiger al saai, dus dress-horloges zonder secondenwijzer doen het voor mij al niet. Er gebeurt te weinig op die dingen.

Einzeigers vind ik visueel ook nog eens totaal oninteressant. Voor mij zijn driehanders, al dan niet met kleine seconde, zeigerdatums en misschien een keer een GMT wel de sweet spot. Dat betekent dus drie of vier wijzers.

Meer registers is dan weer onrustig, dus chronografen met drie wijzers voor de tijd en twee extra wijzers voor de meting is me weer te veel.

Ik zie er de lol wel van. Die Salthora meta komt er ook nog wel denk ik.

Maar ik ben een vrij wispelturig type - de ene keer een skeleton of een chronograaf, de andere keer een platte dresser met maar twee wijzers, dan weer een diver…hangt een beetje van de gelegenheid af ook.

Maar: ieder z’n meug, anders was het toch ook maar een saaie boel!

Less is more! :no_mouth:


De Quattro is mooi maar de Periscope is voor mij de ultieme Einzeiger.

5 likes

Aangezien we Nederlands spreken hier, vind ik “éénwijzer” een uitstekende vertaling.

En ik ben nog wel “van Duitsen bloed” :stuck_out_tongue:

Niks mis met één wijzer horloges


5 likes

Mooi horloge, lekker clean. Maar het is nu ongeveer 9 uur 59 én 15 seconden… :wink: Die preciesie snap ik niet helemaal… Net als pi: 3,1415…165

2 likes

Dat is echt de tofste uit hun reeks. Supervet :ok_hand:t3:

1 like

Erg mooi!

Filosofie van einzeigers spreekt me wel aan, al zou ik er zelf niet snel een kopen.
Voor mij persoonlijk moet een einzeiger zo minimalistisch mogelijk zijn. Meistersinger en andere merken maken vaak een oer-model en gaan het model dan alsnog uitbreiden met allerlei poespas. Dat hoeft van mij niet zo en staat deels ook haaks op de einzeiger-filosofie.


De Botta uno is de enige die ik heb

1 like