Hoi iedereen
Ik ben nu een jaar of 3-4 erg begeesterd door horloges. Het begon met een reis naar Japan en lang twijfelen over een tweedehands presage die daar in een kledingwinkel uitgestald stond. Ik kreeg het niet over m’n hart enkele honderden euro’s aan een horloge uit te geven, en kwam kaalbepolst terug.
Toen ik enkele maanden later een andere presage te koop stond staan, ben ik er toch voor gegaan. Dat was de groene Mockingbird.
Ik draaide het horloge om, en zag een heel mechanisme. Dat had ik niet verwacht. Het intrigeerde me enorm! Ik zocht er wat over op, en ik ben er niet meer mee gestopt. Lezen, filmpjes kijken, bijleren en ook: er zelf aan beginnen sleutelen.
Het bleef uiteraard niet bij één horloge, plots ging ik geregeld naar rommelmarkten, en begon ik veilingen af te schuimen. Ik probeer me wat in te tomen, maar er liggen hier ondertussen toch enkele tientallen snuisterhorloges.
Een tijdje later had ik een eigen werkbank en wat gereedschap.
En dan moet je uiteraard ook eerste horloge opendoen en van
dit maken:
En meteen ook leren dat watten geen goeie ondergrond zijn voor wijzerplaten. Ik ben meer tijd bezig geweest met elk wattenhaartje weg te krijgen van die dial dan met de verwisseling zelf.
Ik heb ook een account aangemaakt op het forum, en ik lees aardig veel. Ik ben niet zo van het zelf erg veel reageren, ik absorbeer liever. Het enthousiasme van zoveel mensen geeft me veel motivatie om constant met horloges bezig te blijven.
En dat doe ik ook door veel youtube-filmpjes te kijken. Teddy, Watchfinder, You’re Terrific, WatchArtSci, … Én de reparatievideo’s. Wristwatch Revival, Nekkid Watchmaker, Red Dead Restoration.
Ik ben zelf ook wel graag audiovisueel in de weer, dus ik dacht, dat wil ik ook is proberen. Het heeft me eerste oefenpoging gekost waar vooral alles de mist in ging, opnieuw veel tijd en stress, maar ik heb nu toch iets dat ik jullie is wil tonen. Kunnen jullie een kijkje nemen aub? Alle opmerkingen zijn welkom.
Dankjewel!