Een erfenis

Hallo,

ik heb een vraag betreffende een horloge, dat ik heb gekregen van mijn vader, die in 1977 is overleden, en dat horloge waarschijnlijk toen al ten minste 15 jaar bezat.

het betreft een 9krt gouden horloge, met op de wijzerplaat de naam REMOVA ancre (dit staat boven in de met de goudkleurig zijde bedekte wijzerplaat) en aan de onderkant staat Incabloc 21 rubis.

het is een vrij groote kast, en word door het te draagen vanzelf opgewonden.

Heeft u enige kennis van de oorsprong, en waarde van dit klokwerk, toen en nu, waar en wanneer het geproduceerd is, en of het verzekerd zou moeten worden, en tegen welke prijs, als daar zoal sprake van zou zijn…

ik ben benieuwd.

Hallo Rien,

Welkom op het forum.

De naam Remova zegt mij niet direct iets, is geen merknaam, wel van een samensteller van horloges die zijn naam er op geplakt heeft, hier op het forum gebruikt onder de term van “Plakmerk”.

Dit wil niet zeggen dat het horloge niets waard is. Soms komt men “Schatten” tegen onder die plakmerken, maar foto’s zeggen zoveel meer.
Foto’s van voor- achterkant en indien mogelijk, binnenwerk, en dan zal men hier vlug meer reacties kunnen geven.