Een even wat anders duiker van Oris

Wat vinden jullie hier van ?

nuttig / spielerei / leuk / nutteloos ?

zelf hou ik het maar op spielerei 't is weer wat anders
maar wat mot je d’r mee ?

grtz Gerard

Het horloge? Bijzonder mooi! Dit topic? Nutteloos.

Maar dat is toch niets nieuws?

een Regulateur als duiker?.. vind ik persoonlijk niet handig… voor de rest wel een mooi horloge…

Waarom niet? Maar 1 wijzer om in de gaten te houden, die je bovendien niet per ongeluk kunt verwisselen. Bezel met de 0 boven de wijzer draaien en klaar. Lijkt me als duiker ideaal en bovendien snel af te lezen.

Daarom noemt Oris 'm ook “Meistertaucher”.

Ja… daar heb je ook weer een punt… 't is even “wennen” denk ik… maarja… ik duik ook niet… ja… dagelijks mijn bed in… :slight_smile:

Inderdaad de Regulateur (Meistertaucher)

Juist door deze wijzerplaat layout zéér geschikt om mee te duiken.

Dus het heeft wel degelijk een nuttige functie.

Groeten.

Noel.

Nee, die mag er wel wezen!

vind persoonlijk een klokje met 2 wijzers mooie dit kijkt een beetje kaal verder mooi klokje

Naar mijn weten is dit niet de Meistertaucher maar de Tubbataha.
Genoemd naar het Tubbatah rif in de Phillipijnen.

De Meistertaucher is een titanium regulateur van 43 mm.
Deze is 46 mm.

De Meistertaucher is er in een paar verschillende uitvoeringen en maten (44-51mm), eigenlijk een evolutie van het origineel wat ik gewoon nog de mooiste vind.

Eric

Jeffreyh1984 Schreef:

Het horloge? Bijzonder mooi! Dit topic? Nutteloos.

Dat dit topic niet nutteloos is bewijs je door er op reageren… (ik vind het aanmatigend om een topic te kwalificeren als nutteloos als een van de leden het een reden vind om 'm te plaatsen - dat is het nut van een forum) groet Henk

Deze staat (inmiddels misschien “stond”) met 40% korting te koop bij diezelfde bijenkorf… Misschien interessant voor diegene nog wat te besteden heeft :slight_smile:

Ogenblik Schreef:

Jeffreyh1984 Schreef:

Het horloge? Bijzonder mooi! Dit topic?
Nutteloos.

Dat dit topic niet nutteloos is bewijs je door er
op reageren… (ik vind het aanmatigend om een
topic te kwalificeren als nutteloos als een van de
leden het een reden vind om 'm te plaatsen - dat
is het nut van een forum) groet Henk

Wat is dan het nut om een horloge te posten en vervolgens te vragen wat je er mee mot? Leg jij de zin van dit topic dan eens uit? TS moet het gewoon bij z’n Q&Q horloges van de kijkshop houden, want hij schijnt wel te begrijpen wat je daar mee mot!

Jeffreyh1984 Schreef:

Wat is dan het nut om een horloge te posten en
vervolgens te vragen wat je er mee mot? Leg jij de
zin van dit topic dan eens uit?

ik kan niet in ts hoofd kijken en wat zn intentie was, maar soms kom je toch ook n klokje tegen waarvan je (al dan niet in eerste instantie) niet snapt wat de gedachte erachter was. net als arie, die t eerst maar n onhandige constructie leek, maar dat deze juist prettig kan zijn voor duikers.

en dan nog, je mag toch best met n verbaasde post komen op n klokje die je maar raar vind?

wat jeffreyh al zei, het kan handig zijn voor duikers dat de minutenwijzer prominent zichtbaar is en de andere wijze zo.min mogelijk afleiden.

zelf prefereer ik voor n pro duiker de centrale urenwijzer, maar dan met n duidelijk onderscheid met de minuten. hierbij valt te denken aan milsub en plongeur wijzers. plongeur wijzers lijken me praktische dan milsub, omdat de minutenwijzer groter/prominenter is.

Tuurlijk mag dat, net als ik die post dan nutteloos mag vinden.

Jeffreyh1984 Schreef:

Tuurlijk mag dat, net als ik die post dan
nutteloos mag vinden.

(de regel is als Ik het plaats vind IK het interessant)

je komt op mij nogal denigrerend over
( en dat is niet de eerste keer )
ik heb geen idee of dat gemiep door een kwade dronk komt
of dat je uberhaupt plezier schept in trollen
maar misschien is het op NUJIJ leuker voor je ?
daar hebben ze het vast niet over die pauper klokjes
van Q&Q / Kijkshop.
of ze het daar wel over Audemars / Patek hebben weet ik niet
maar dat soort zal waarschijnlijk beter bij je verfijnde
"conversaties" passen.

we blijven vriendelijk hier

dus hartelijke groeten Gerard

(tu)