Een ex is weer terug!

Hoera, een ex is weer terug (tu)

Een paar jaar geleden had ik hem al maar uiteindelijk toch weer verkocht. Nu kwam hij weer op mijn pad en wederom kon ik de verleiding niet weerstaan en hij zit weer in mijn collectie.

Het betreft een Rolex Submariner met referentie 168000, een variant van de Submariner die naar men zegt maar kort in productie is geweest en daardoor niet veel voorkomt. Hij is bijzonder omdat het een zg. transitie model is van de ref. 16800 maar waarbij Rolex een hardere staalsoort gebruikte, dezelfde staalsoort die bij de opvolger, de 16610 gebruikt zou gaan worden.

Ik vind hem vooral leuk omdat hij op een leuke manier vintage met modern combineert:)

Modern - Glossy dial met witgouden uurmarkers, hardere staalsoort van de behuizing, Saffierglas

Vintage- Glossy dial is mettertijd mat geworden, uurmarkers zijn verkleurd naar vanille, datum schijf heeft open ‘6’ en’9’, pin holes, rammelband

Uiteraard is het ook erg fijn dat hij compleet is, er is namelijk niets waar ik meer van kan genieten dan een lekkere, complete klok :smiley:

Deze foto is genomen in het zwembad van een camping aan de Cote de Azur tijdens de zomervakantie twee jaar geleden:

En dit is hem nu:

En hier kan ik dus echt van genieten!

Bedankt voor het kijken!

Marc

Dat is inderdaad erg compleet. Het blijft een mooi horloge in welke vorm dan ook.

Heel mooi Marc, koester je nieuwe aanwinst…

Grt, Rene

Mijn beste,

Oude Liefde Roest Niet!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze zeewaardige Rolex.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Goede beslissing!
Nu niet meer wegdoen want je wilt toch het liefst
je eigen butsen en krassen… :wink:

mvg

Overigens nog een leuk detail voor de liefhebber. Op de achterkant van het certificaat staat een code gestempeld: X RLTA.

Volgens de site www.oysterinfo.de is dit een code die vaak op Amerikaanse certificaten staat en aangeeft op welke datum het horloge door Rolex naar de dealer is verstuurd. In mijn geval zou dit op 13 mei 1987 zijn geweest.

Bron: http://oysterinfo.de/ge/detailinfos/zerticode/index.php

Gaaf. Het blijft tof die oude rammelbanden. Geniet er van!

gefeliciteerd marc mooie klok

Welkom terug (tu)

Lekker hoor :slight_smile:

Ik had hem sowieso niet verkocht:) Gave uitvoering(tu)

malus65 Schreef:

Ik had hem sowieso niet verkocht:) Gave
uitvoering(tu)

+1!

Verder begrijp ik wel waarom je hem hebt terug genomen. Inderdaad mooie combi van modern en vintage.

Herken je jouw eigen krassen/butsen nog terug?:smiley:

Zeer bijzondere zeldzame en complete variant! Mooi hoor!

Goede actie dat je deze hebt terug gekocht Marc, groot gelijk!

Nu je 5513 nog! :slight_smile:

Eddy C. Schreef:

Goede actie dat je deze hebt terug gekocht Marc,
groot gelijk!

Nu je 5513 nog! :slight_smile:

Dank je (tu)

De 5513 zie ik eigenlijk niet zo snel terugkomen aangezien ik ook een nieuwe SND heb. Maar zeg nooit nooit, hij ligt nl. bij een vriend die bij me om de hoek woont en ik zie hem dus nog regelmatig.

De 168000 bevalt weer als vanouds in elk geval :smiley:

Heerlijk is dit .
Zoals jij het vertelt genieten we er allemaal mee van .

(Ik mag er eerlijk gezegd niet aan denken dat m’n ex terugkomt)

Yo , Manu .

heerlijk houden hoor!

Joh! heerlijk houden hoor!