Nou, wie weet hier wat over te vertellen naast het feit dat men in China er gek op was tussen 1950 en 1980?
Het enige nuttige dat ik er over kan vertellen is dat het glaasje wel een polijstbeurtje kan gebruiken.
Ik denk net als Alpha een door Chinezen opgekochte Zwitserse merknaam.
van een bedrijf dat eigenlijk de quartztijd niet kon overleven
niet helemaal waar volgens mij :
http://www.titoni.ch/en.html
( zou best in handen van chinezen kunnen zijn, maar produceren wel in Zwitserland )
Quote> the exacting assembly of mechanical movements,plus the quality tests associated with this,
have been performed at our Swissheadquarters < End
maakt mij ook niks uit ik heb best fijne Cinese uurwerkjes
van Seagull en Aeromatic alleen kan ik uit bovenstaande qoute niet opmaken dat ze die Titoni uurwerkjes in Zwitserland “maken” hooguit dat ze daar de Chinese ?? onderdelen in elkaar zetten en controleren.
In de Titoni Airmaster Rotomax wordt de AS 1678 gebruikt. Een automaat, waarvan een deel van het automatische opwindmechanisme is geĂŻntegreerd in het uurwerk i.p.v. erop. Hierdoor werd voor die tijd (1955 tot 1963) een extra plat uurwerk bereikt.
Met vriendelijke groet,
Inca
Erg aantrekkelijk horloge. Met een fantastische (originele?) band! Mocht je die band ooit laten gaan dan houdt ik me van harte aanbevolen
Één van mijn eerste “dure” horloges op 18 jarige leeftijd was een Titoni Cosmoking (hommage aan de Rolex day-date) gekocht bij Gassan op de Dam. Leuk ding, zat een automatische ETA in…veel veel plezier van gehad totdat ik hem verruilde voor een Laco diver…
Is een Titoni ref. 305-345 altijd een Airmaster?
Ik heb 3 Titoni’s ref. 305-345 maar 1 ervan heeft geen Airmaster, jewels of Titoflex aanduiding op de wijzerplaat.
En een andere vraag is, wanneer is Titoni begonnen met het zirkonia steentje? 1 van de Airmasters heeft er geen.
Voor zover ik weet is Titoni nog steeds in dezelfde familie handen, de familie Schluep, nu de 4e generatie.
Er is ook wel een link met China omdat Titoni bereid was om in de jaren 1950/60 Chinese handels-delegaties te verwelkomen in Grenchen, iets wat de rest van de Zwitserse fabrikanten weigerden. Om die reden kreeg Titoni/Felca handelsrecht in China en stond het merk daar heel goed bekend.