Een fototje van de collectie

Zojuist even de collectie op de gevoelige plaat gelegd. Heb er nog meer in de collectie maar vond het niet de moeite die ook te forograferen. Ze liggen op volgorde van aanschaf. Na jarenlang geen horloge gedragen te hebben (tot mijn 18e) schafte ik een modehorloge (DKNY) aan. Deze heb ik overigens nog steeds en vind ik ook erg leuk om te zien maar draag hem nooit meer.

Op een gegeven moment op dit forum verzeild geraakt en veel gezien en gelezen. Na een hoop geleerd te hebben over mechanische uurwerken heb ik de Seiko 5 aangeschaft bij Rob van Monsterwatches. 36 mm bleek toch wel aan de kleine kant dus snel Rob weer een mailtje gestuurd en een Monster aangeschaft. Een Monster, wie had dat gedacht, lelijk dat ik hem vond toen ik hem voor het eerst zag.

Na het Monster is er veel gekomen en gegaan. Een aantal van mijn oude horloges zullen nog wel binnen het forum zijn aangezien ik ze vrijwel allemaal hier verkocht heb.

De laatste weken ben ik voornamelijk aan het genieten van de Squale. Wat een geweldig horloge is dat zeg! Perfect formaat en een genot om naar te kijken, vooral in het zonnetje.

Een fijne avond verder!

16 likes

Mooie verzameling! Pffff die Squale… ben bijna wéér verkocht! haha!

1 like

Haha, en terecht! Heb je hem al eens in het echt mogen aanschouwen? Stukken beter nog dan de plaatjes.

:thumbsup: Leuke en diverse collectie! Die derde in de rij met de witte wijzerplaat (Nomos?) mag er ook wel zijn.
Nog veel zomerplezier met de Squale. Als diver-fan zal ik er toch ooit ook eentje moeten aanschaffen…

:thumbsup: Leuke en diverse collectie! Die derde in de rij met de witte wijzerplaat (Nomos?) mag er ook wel zijn.
Nog veel zomerplezier met de Squale. Als diver-fan zal ik er toch ooit ook eentje moeten aanschaffen…

Ja ja, hou maar op :wink:

1 like

Leuk om te zien! Mooie club heb je daar. Kun je daar iets meer over vertellen en laten zien?

Ho ho ik heb met die Nomos (helaas) niks te maken :smiley:

Mooie collectie!

Hele mooie collectie en inderdaad is die Squale top, ik heb deze (van Jeroen toch?) in handen gehad en het is een topklok. Op foto’s nog lang niet zo mooi als in het echt.

Mooie collectie. Vooral de Nomos en de Squale. Ben bijna zo ver om de Squale te bestellen, aaargh :wink:

mooie verzameling. De Seiko 5 en de Kienzle heb ik ook in mijn collectie… Beiden zeer goede en betrouwbare uurwerken.

Beknopt en mooi! :thumbsup:

Mooie collectie hoor :thumbsup:

Pieter.

Ik heb de Squale inderdaad van Jeroen overgenomen.

Gewoon doen joh, ga je geen spijt van krijgen :smile:

1 like

Mooie collectie . :thumbsup:

Naast de squale vind ik de Mido ook mooi

Vooral die Kienzle is erg betrouwbaar. Loopt ontzettend goed op tijd, beter dan al mijn andere automaten. Verder hoor je hem wel van een kilometer afstand rammelen maar dat is niks nieuws voor een Miyota 8215.

Haha, excuus. Ik reageerde op de ‘verkeerde’ :wink: