Een paar weken geleden ben ik tijdens het fietsen mijn Nomos Tangente verloren :(.
Gelukkig had ik een kostbaarhedenverzekering
Doordat de verzekering de zaak zeer goed heeft opgelost kreeg ik een vegoeding op basis van de nieuwwaarde.
Gisteren kreeg ik mijn nieuwe horloge binnen
Deze keer gekozen voor een wat robuuster horloge (vrees dat het bandje van de Nomos is losgeschoten van de dunne lugs misschien)
Ik heb direct bij Sinn een 856 gekocht met getegimenteerde band .
Een heerlijk robuust horloge ,door de tegiment behandeling heeft het RVS een beetje de kleur van titanium.
De eerste dag liep het 2 seconden voor ;dus met het SW300-1 uurwerk zit het ook wel snor.
Helaas kon ik het nieuwe horloge niet verzekeren omdat de rekening uit Duitsland komt?!
Ik zou het dan moeten laten taxeren in Nederland ,beetje vreemd maar mag de pret niet drukken.
Ik heb weer een nieuwe klok (die weer bij mijn forumnaam past
wat is het toch moeilijk om een foto te maken zonder stofjes!
gr dirk
Prima horloge. Laten we hopen dat je deze niet
kwijt raakt!
P.S. Mijn kostbaarhedenverzekering zegt:
“Originele aankoopnota en/of taxatierapport” in de
polis. Niets over waar de nota vandaan komt.
Bij mij ook niet
tot je met een nota uit buiten Nederland komt bij Interpolis , de mevrouw die alles aan het invullen was had er ook nog nooit van gehoord ,maar de nota werd geweigerd!
Jammer van de Nomos, maar deze Sinn mag er ook wezen.
Waar heb je eigenlijk gefietst, zou ik toch nog eens gaan zoeken, misschien ligt hij er nog ergens.
Jammer van de Nomos, maar deze Sinn mag er ook
wezen.
Waar heb je eigenlijk gefietst, zou ik toch nog
eens gaan zoeken, misschien ligt hij er nog
ergens.
Ik heb de route een paar keer gefietst en op de gemeentepagina voor vermiste voorwerpen het horloge geregistreerd.
Was een tangente met glazen achterkant ,met zo’n uurwerk houden vinders het klokje graag voor zichzelf vrees ik.
Gaaf horloge hoor! Idd jammer van de aanleiding
maar een prima vervanger gevonden.
Ik ben er inderdaad heel blij mee ,al zoekende nog een paar voor mij nieuwe Sinn horloges tegengekomen (o.a de EZM9 getegimenteerde titanium gr 5 kast en band en saffierglas lunette !!!).
De nieuwe catalogus is al onderweg
Maar wat zijn de prijzen ook bij Sinn geëxplodeerd de laatste 4 jaar!
Dit is zeker een geluk bij een ongeluk, wat een pracht! Ziet er zeer robuust en duurzaam uit. Wel apart dat je opnieuw moet laten taxeren voor de verzekering. Hoezo 1 Europa?
Dit is zeker een geluk bij een ongeluk, wat een
pracht! Ziet er zeer robuust en duurzaam uit. Wel
apart dat je opnieuw moet laten taxeren voor de
verzekering. Hoezo 1 Europa?
Ja dat taxeren moet omdat ze in Turkije een heel ander gehalte aan goud hebben!!!
Heeft natuurlijk helemaal niets met dit horloge te maken!
Maar regels zijn nu eenmaal regels.
Ik mocht naar een taxateur van hun keuze in Den Haag van Interpolis en die zal dan aan de hand van de rekening van Sinn (duitsland ) de waarde wel vaststellen ?! En daar mag ik dan een aardig bedrag voor neertellen vrees ik EN naar Den Haag zien te komen.
Dan maar niet verzekeren !
Over het afhandelen van de schade met de Nomos niets dan lof ; werkelijk perfect ,maar dit geneuzel met de rekening uit het buitenland is me iets teveel van het goede.