Een genot voor iedereen....voor alles is er een uur.

Soms komt je iets onder ogen waarvan je denkt “Yes!”
Voor mij is dat het boek …Voor alles is er een uur… van Rebecca Struthers.
Misschien wel een must voor iedere horloge liefhebber die meer wil weten over ontstaan, geschiedenis en wat al niet meer op het gebied van tijd en horloges.
Veel zaken waren voor mij een eye-opener waar ik geen idee van had, het was alsof er een wereld open ging.
Het boek (of E-book) leest zich als een roman, voor iedereen te begrijpen zonder moeilijk beschrijvingen of verwijzingen worden zaken langzaam aan zichtbaar…van honderden jaren geleden tot nu en in de toekomst.
Ik was aangenaam verrast door deze openbaring en kan het iedere horloge liefhebber aanraden om te lezen…leerzaam en veel leer plezier.

9 likes

Ook bekend als The Hands of Time. Ik zal altijd het origineel aanraden als je de taal ook maar enigszins machtig bent.

De vertaling van de titel naar “Voor alles is er een uur” is zo cringe dat ik m’n hart vast houd.

Props voor het feit dat de vertaling The Dude benoemt.

10 likes

Goede tip om het in het Engels te lezen, er gaat zoveel lost in translation in boeken van Engels naar Nederlands…wat overigens andersom net zo is natuurlijk

2 likes

Dank voor de tip. Besteld en ben benieuwd

1 like

Hands of Time tijdje geleden met veel plezier gelezen. Grootheid in het vak toch wel, die dame.

2 likes

En nog een, als Stephen Fry het de moeite vind dan is het dat ook wel

Op de boeken lijst gezet, heb nog te veel boeken liggen en neem eigenlijk te weinig tijd er voor :sweat_smile:

1 like

:point_up_2:heel herkenbaar. Wellicht op vakantie tijd voor deze zomer :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Betwijfel het wij zijn altijd wel aardig actief op vakantie en een kleine waar ik naar om moet kijken. Laatst ook geprobeerd om even te lezen, toen ik alleen met hem thuis was. Hij vermaakt zich over het algemeen wel goed in z’n eentje. Maar precies op zo’n moment wil die juist de aandacht hebben lijkt het wel. :sweat_smile:

Maar ik moet ook ritme hebben, om het zo te zeggen. Als ik dat heb pak ik makkelijker en regelmatiger er een boek bij. Dat komt en gaat met vlagen.

1 like

Van het weekend heb ik er nog mee in mijn handen gestaan in de boekenwinkel.

Same here. Ik moet nog even in het ritme komen met mijn nieuwe baan. Als ik thuis kom ben ik te moe om nog te lezen.
Dus ik heb het geld wat het boek zou moeten kosten in het horlogepotje gedaan :joy:

Maar gezien iedereen hier positief is over dit boek ga ik het denk ik toch maar aanschaffen. Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

2 likes

https://www.audible.co.uk/pd/Hands-of-Time-Audiobook/B0BSVHK5CP

Voor in de file. Het audio-boek.

Overigens is het een vrij kort boek, en in het Engels in ieder geval vermakelijk geschreven. Het is een intens persoonlijk en tegelijkertijd informatief boek. Ik zou het als lichte kost betitelen.

1 like

Ik las even in een flits “audio bible”