Een gesprekje over iemands horloge aanknopen

en als je dan begint met “Nice Milgauss you have there”, eerst 2 glazige ogen zien, die pas snappen wat je bedoelt wanneer je naar het horloge verwijst.

Ik snap dat niet iedereen zo fanatiek is zoals wij, maar vond het toch apart. Overigens durf ik er best dik op in te zetten dat het echt om een originele Rolex ging, de beste man heeft een dusdanig hoge positie met bijgaand salaris dat de aanschaf een mindere impact heeft dan bij een simpele ziel als ik.

Je weet in ieder geval dan dat je in het vervolg er niet meer over hoeft te beginnen.
Leuker wordt het natuurlijk als je op de werkvloer andere liefhebbers tegenkomt.

Mijn beste,

Ik ken de beste man niet,
maar, misschien een vorm van bescheidenheid, die sluwheid maskeerd!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik heb in de supermarkt iemand eens met zijn Mido Commander gecomplimenteerd. Die man was blij verrast dat iemand eens zijn horloge herkende :slight_smile: Toen ik mijn kapper eens complimenteerde met zijn Sothis vond hij dat ook erg leuk. Ik heb zijn Seiko uit 1975 gekregen :slight_smile:
Een psychiater op mijn werk kijkt altijd eerst naar mijn pols voor hij hallo zegt om te zien wat ik nou weer draag. Aangestoken door mijn enthousiasme heeft hij een mooie Omega gekocht.

Mijn beste,

"zien en gezien worden"
Een aantal mooie ontmoetingen Martijn!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Veekeren Schreef:

en als je dan begint met “Nice Milgauss you have
there”, eerst 2 glazige ogen zien, die pas snappen
wat je bedoelt wanneer je naar het horloge
verwijst.

Ik snap dat niet iedereen zo fanatiek is zoals
wij, maar vond het toch apart. Overigens durf ik
er best dik op in te zetten dat het echt om een
originele Rolex ging, de beste man heeft een
dusdanig hoge positie met bijgaand salaris dat de
aanschaf een mindere impact heeft dan bij een
simpele ziel als ik.

ken iemand met een enorme berg geld die heeft imitaties … ze denken toch dat ze echt zijn en prioriteit ligt bij ander speelgoed : ) … dus echt en veel geld gaat niet altijd op : )

Ooit een keer bij de Albert Heijn iemand aangesproken op zijn gouden IWC Portuguese uit de vintage collection. Bedankte me maar volgens mij heel druk met boodschappen en allerlei andere dingen.

3 maanden later ben ik bij een IWC event. Zegt iemand tegen me: ik ken jou, van de Albert Heijn. Bij mij begon nog geen kwartje te vallen totdat ik zijn horloge zag. Toen viel het kwartje bij mij ook!

Wat bleek: naderhand was hij toch wel onder de indruk dat iemand hem complimenteerde over zijn horloge. Hij had het er zelfs over gehad met vrienden die ook horloges verzamelden. Dat hij het speciaal vond dat iemand hem complimenteerde.

Uiteindelijk wel erg toevallig dag we elkaar nog zagen op een IWC event.

Ik woon in een buurt waar zeer veel Japanners wonen en werken. Ik kom dus regelmatig Seiko’s en Limited G-Shocks tegen. In een lokaal Café komt regelmatig een Japanner (Nobu-san) die het geweldig vond dat ik een Orient Mako XL had. En je kan ook nog leuk over baseball praten met hem. Gisteren bij de AH weer een japanner gezien met een hele mooie Tuna can. Had ik nog nooit in het echt gezien maar wat een toffe duiker is dat.

MartijnV Schreef:

Een psychiater op mijn werk kijkt altijd eerst
naar mijn pols voor hij hallo zegt om te zien wat
ik nou weer draag.

Ik heb hier een collega die dat ook doet. Hij weet meestal nog beter wat ik de vorige week heb gedragen dan ik…B)-

SergeduTemps Schreef:

Je weet in ieder geval dan dat je in het vervolg
er niet meer over hoeft te beginnen.
Leuker wordt het natuurlijk als je op de werkvloer
andere liefhebbers tegenkomt.

Kan met mijn chef (draagt dagelijks zijn 25 jaar oude Rolex en heeft een Breitling op de reservebank) leuk babbelen over automatische horloges,
zeker sinds ik ook ‘besmet’ ben en inmiddels 2 automaten heb.
Een Fossil-dragende collega mengde zich onlangs in ons gesprek. Toen ik hem mijn Aquaracer met zichtbodem liet zien zei hij enthousiast:
“Oh, dus er hoeft geen batterij in? Handig, zo’n Kinetic!” :smiley: