Een goede aankoop?

Hallo allemaal,

Bij ons bij de juwelier hadden ze een automaat in de uitverkoop. Ik had hem maar gehaald omdat ik hem wel mooi vond. Hij is heel neutraal kwa uiterlijk. Het gaat om een Boccia titanium horloge. het gaat om het volgende model: boccia 3574-01. Heb hem voor 5 tientjes maar gekocht. Is dit een goede koop? Ik zag dat er een Miyota uurwerk inzit. Ik weet niet om wat voor type automaat het gaat. Maar denken jullie dat deze het een paar jaar uithoudt?

Groetjes,

Kasper

1 like

vind je hem mooi ? dan is dit met Miyota automaat een uitermate goede koop.

Ik heb meestal van die grote horloges, van Davis, bijvoorbeeld. Dus dan is dit een horloge voor de wat formelere sferen… :stuck_out_tongue:

Boccia is een modemerk dat sieraden aanbied van titanium. Als je het horloge mooi vind dan is het sowieso al een goede koop. En met een Miyota automaat is zeker niks mis, die gaat zeker jaren mee. Welkom op het forum trouwens.

Ja, klopt hij is van titanium. Ik had ook gelijk een quartz horloge gehaald voor mijn vrouw, ook van Boccia. In de eerste instantie kwam ik er eigenlijk alleen voor mijn vrouw. Zij kan overigens alleen maar horloges dragen van titanium anders krijgt ze uitslag en jeuk. Het is wel jammer dat er geen automaten zijn voor vrouwen gemaakt van titanium.

Zoiets, dus? Boccia is niet een merk waar horlogeliefhebbers per se heel erg warm voor lopen. Heb er nog nooit een in m’n handen gehad, dus kwaliteit kan ik niet goed inschatten. Maar met een Miyota automaat, voor vijf tientjes vind ik een scherpe prijs. Veel plezier ermee en welkom op HF!

Inderdaad dat is hem. Nee, ik begrijp dat Boccia niet echt een merk is voor liefhebber. Die willen natuurlijk een kek horloge hebben. Een horloge met meer style.

Mijn vrouw krijgt ook de kriebels van al die horloges van mij. Misschien moet ik er nog maar een titanium horloge bijkopen. :stuck_out_tongue_winking_eye: Nee, flauw. Volgens mij is er vast wel een merk dat een titanium model heeft voor dames. Heb je al geGoogled?

3 likes

Lijkt me helemaal geen verkeerde koop,
Boccia maakt mooi afgewerkte horloges en niks mis met miyota, zeker niet voor die prijs.

Netjes en zeker voor dat geld!

Wat voor horloges versta jij onder “kek” dan ?

man man man…

2 likes

Een kek horloge, ik denk van de wat duurdere merken.

Rolex natuurlijk :wink:

1 like

Goed verhaal! Seiko is hier ook zeer geliefd en al vanaf 50 euro! ( not my cup of …)

Vergeet de Orient liefhebbers niet.

En dan hebben we t nog niet over de homage lovers :wink:

1 like

Welkom!

Om je 2 vragen te beantwoorden: 2X ja.

Voor 5 tientjes vind ik t scherpe prijs voor een titanium automaatje.
En miyota’s zijn werkpaardjes, meestal niet de fraaist afgewerkte uurwerkjes, maar zijn degelijk en doen wat ze moeten doen.

Prima aankoop met een degelijk uurwerk van Miyota.
Waarschijnlijk een Miyota 8215 uurwerk.

Boccia maakt over het algemeen goed afgewerkte horloges.
Ze hebben ook horloges gemaakt voor het Duitse leger.
De zgn Boccia BUND:

Maar dit is uiteraard een quartz.
Ik heb jaren lang plezier van de civiele uitvoering van dit model gehad.

Grt.

1 like

Gefeliciteerd! Wat een giller is die prijs zeg. Super, Geniet ervan :slight_smile:

Ik heb zelf een duiker met die Miyota. Het is niet de meest soepel lopende secondewijzer maar hij loopt vrij accuraat. Als op een gegeven moment je secondewijzer heel even stil staat tussen de 12 en 3, is er niks aan de hand. Dat is een kenmerk van dit uurwerk. Ikzelf heb het niet, maar naar het schijnt zit het er bij alle Miyota’s in. Dit heeft overigens geen invloed op de tijd.

Boccia maakt behoorlijk leuke horloges, maar het beetje lomp ontworpen -en duidelijk aanwezige- logo met kromgetrokken letters titanium zijn voor mij eigenlijk altijd een dealbreker.