Een goedkoop Black Bay 36 alternatief?

Gisteren op Youtube aan een filmpje van Theo & Harris begonnen en zoals vaker bij dat kanaal toch na 1 minuut alweer weg geklikt omdat ik die Christian vaak toch too much vind… Maar binnen die minuut kwam er een horloge voorbij dat een soortgelijke stijl heeft als de Black Bay 36.

Even naar hun website en ik vond het zowaar een mooi ogend horloge. Opgelegde indices, 38 millimeter, 300M water resistance, domed sapphire en maar 11mm hoog. Voor de liefhebber ook beschikbaar met lunette.

Klinkt kostbaar dacht ik…

Maar met een quartz Seiko VH31 uurwerk (sweeping seconds hand) weten ze toch de prijs te drukken. Wat kost dat dan? €295 op textiel of leer en €325 op staal. Alleszins redelijk, toch?

Oké nu genoeg geluld, hieronder wat foto’s en een linkje naar de site!

2 likes

Ah man, nu ben ik weer de hele avond boos. Dank namens mijn vrouw…

6 likes

Vind hem wel tof.
Het heeft dezelfde feeling als de bb36 maar voldoende eigen smoel.

295 zit je al op meer dan tien procent van een bb36. Blijf sterk en spaar even door, zou ik zeggen.

4 likes

Ja joh, doe er nog een schepje kwaadheid bij

1 like

Best gaaf ding!

Jammer dat het quartz is, maar ik vind hem ook wel cool. Jij bent gewoon boos omdat je uit bent geschoten met dat scheermes net.

1 like

prachtig horloge, vooral in het blauw :wink: go for it!

Godverdomme Han, waarom doe je zo. Dit horloge ziet er uit als het zieke nageslacht van een Tudur die door een kickstarter project te grazen is genomen…

En idd, dat mesje hielp niet…

2 likes

Ga hem aub niet zo dragen als die vent in de openingspost.

Deze mag prima een beetje losjes om de pols hangen.

Deze mag op een werkbank, tussen de duimschroeven

1 like

Vind de kroon nog mooier dan op de Tudor BB36…:wink:
Enig minpunt is dat er geen stalen band is voor de 36mm variant.

1 like

Lekker tuduren, tuut tuut.

Ik vind hem wel cool.

Als je het gaat stelpen met aluin, doe dan even een pollepel tussen de tanden. Ik had grote spijt.

Nee. Gewoon netjes, rechtsboven op de pols…Sjonnie.

2 likes

Ik vind 'm cool hoor, maar ik denk dat ik zou doorsparen voor de BB36… Die wil ik toch ooit :heart_eyes:
Maar ik vind het persoonlijk niet een complete rip-off, aangezien het mijns inziens genoeg zijn eigen ding doet. Genoeg mensen zouden het wel waarderen dacht ik. Plus: als je, zoals genoeg mensen hier, die snowflake handen echt om te kosten vindt, is dit alsnog een mooi alternatief!

Ze halen mij uit de achterbuurt, maar niet de achterbuurt uit mij…

3 likes

Ooh wel op staal…
Prachtig, of is het merk niet cool genoeg :wink:

Ik denk dat het vooral een mooi souvenir is om mee te nemen na een leuk weekendje Parijs. :grin: Het merk en logo zien er goed uit en wordt in Frankrijk in elkaar geknutseld.

1 like

Ja, ai laik it!