Wat mij opvalt is dat je geen budget aangeeft, dus wat je te besteden hebt. Wat voor de 1 heel duur is, is voor een ander redelijk betaalbaar. Dan heb je het ook over prijs/kwaliteit verhouding, ook dit is weer voor een ieder anders. Je zoekt een gouden horloge en dan het liefst rose goud, is wel ff heel wat anders dan wit goud qua looks. Oke dus ik geef dan maar gewoon mijn persoonlijke voorkeur ongeacht de prijs en zoals gezegd is kwaliteit voor iedereen weer anders.
nummer 1 zou voor mij de Vacheron zijn, gewoon de mooiste van allemaal 
nummer 2 de JLC
nummer 3 de GS
nummer 4 de Zenith
sorry de Parmigiani zou ik overslaan maar dat alles is natuurlijk mijn persoonlijke smaak.
Succes met je zoektocht, zou wel een top 3 nemen en dan je keus bepalen, hebt je iets minder te kiezen en twijfel 
1 like
Gestemd op de VC maar die Tonda ben ik persoonlijk ook erg gecharmeerd van 

Ik heb de JLC gekozen.
De Zenith is best een flink horloge. Zwaar. Dik.
De Fleurier. Lume in de wijzers vind ik niet zo passen bij dit type horloge.
De GS. Die heb je al in een mooiere versie.
De VC. Te Groot. Te duur. Wel heel mooi.
1 like
Maakt niet uit hoe groot het horloge is. T Mosso beveelt elk horloge aan vanaf 13cm.
Wat een pipo 
1 like
Ik denk dat je een andere Zenith in gedachten hebt. Hun lijnen waren in die tijd wat verwarrend. Er is meen ik inderdaad een captain die meer de espada lijn is met het el primero uurwerk. Die is fors en dik. Deze captain heeft het elite uurwerk en meet 40mm diameter bij 8,5mm dik.
Dat heet bij sommige merken ultra thin 
1 like
Bedankt iedereen voor het stemmen. Ik heb de poll gesloten en de uitslag is als volgt:
Verrassend toch weer! Zo weinig Grand Seiko fans (ok, de SBGW252 is incl import te duur, en zoals @vierport zegt heb ik met de SBGW253 misschien al de mooiere stalen versie). En ook de Parmigiani had ik hoger verwacht. De Jaeger is een goede middenmotor, maar die vind ik zelf te saai. Maar de winnaars zijn de duurste (Vacheron) uit het lijstje en de goedkoopste (Zenith).
Dan zou je denken: “koop de goedkoopste”. En dat had ik ook bijna gedaan. Totdat ik me bedacht dat het niet het horloge is waar ik 's nachts wakker van lig. Geen horloge waar ik voor op het vliegtuig zou stappen om hem op te halen. Terwijl ik dat voor de Vacheron wel zou doen (mits 41mm niet te groot is…). En dat als ik de Zenith zou kopen, ik dat bedrag verder van de Vacheron verwijderd zou zijn. Dus besloten hem niet te kopen.
Ik denk nog steeds dat de Zenith een relatief koopje is. De verkoper is 16/17 januari in brussel, waar je het horloge op kunt halen, maar hij moet het wel op tijd weten omdat hij van elders reist. Hij zegt dat het horloge ‘mint’ is. Dus grijp je kans 
Dus ja, van de Vacheron lig ik 's nachts wel wakker, in goede zin. Maar misschien los ik dan toch weer liever 20k af op mijn hypotheek. Wie weet wat ik doe.
Bedankt in elk geval voor ieders stem, meningen en feedback. Op basis daarvan ben ik toch weer een eind verder gekomen in mijn zoektocht.
3 likes
De Parmigiani is zo mooi….
1 like