Een grailwatch, van Pontiac... de mono-rattrapante!

Mooi horloge en mooi verhaal!

Gaaf, nog niet eerder gezien, gefeliciteerd!

Heerlijk gewoon…

Op Hodinkee is deze week een artikel geplaatst over alle vormen van Rattrapante, de geschiedenis en moderne interpretaties, leuk leesvoer: https://www.hodinkee.com/articles/a-detailed-survey-of-the-split-seconds-chronograph-and-its-cousins

2 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd; een bijzondere chrono!
Dat kroon-achtige schijfje heeft normaal gesproken een functie (in ieder geval bij de meeste Bovet monorattrapantes) hiermee kan je de drukker uittrekken, waarmee de chrono weer start voor een vervolgmeting…
Op de hevel zit dan een extra heveltje die het kolomwiel weer terug duwt. (de oudere Hahn uitvoeringen hebben een “neusje” op de hevel zelf)

Beschrijving van de 4-phase button:

4 likes

Ik heb het meteen even uitgeprobeerd en je hebt helemaal gelijk door aan de pusher te trekken hervat hij de tijdmeting, nu heb ik nog net iets meer plezier van mijn aanwinst, dank je wel!

Gaaf man!!

1 like

I’ll say it again.

Als je hem ooit kwijt wilt. Bij mij komt hij naast zijn luchtmacht broertje te liggen :slight_smile:

1 like

Toeval wil dat ik er ook een heb aangekocht, de oversized pushers waren een aanduiding maar ik zag het pas toen ik hem opende na ontvangst.
38mm kast met oversized pushers en het horloge was in nieuwstaat, ik zeg was want de vorige eigenaar heeft hem tijdens het maken van foto’s laten vallen waardoor hij niet meer loopt en ook de lug krom is. Wat jammer maar we gaan het laten restaureren want dit horloge is het meer dan waard naar mijn mening.

1 like

Ik hoop dat de schade meevalt, maar zoals je zelf al zegt, het is zowiezo de moeite waard!

Dit zijn toch niet de foto’s die je met je nieuwe Nikon hebt gemaakt ?
Er valt helaas niet zoveel te herkennen. :smile:

Mag ik U vragen,wat zoiets nog waard is?
Bij het lezen van Uw forum heb ik dezelfde Pontiac gevonden
van mijn Opa.
Groeten.
Fokke.

Bij benadering twee maal de helft @moeder Lees je even in de forumregels, iedereen hier is gepassioneerd horlogeliefhebber, deelt graag kennis. Maar iemand die 15 minuten lid is en gelijk “wat is het waard” roept wordt niet gewaardeerd. Veel plezier met je voorstellen in een voorsteltopic en deelname aan allerhande leuk gebabbel over onze gemeenschappelijke hobby!

Sorry,dit was niet mijn bedoeling!
Wou juist maar weten of het de moeite is om het te laten repareren.
Dit horloge heb ik gekregen van mijn Moeder,toen haar Vader
overleden was.
Het is de eerste keer dat ik reageer op een forum,ik begrijp
jullie liefde voor horloges.
Vergeef mij deze domme vraag,(ben een beetje van jaren-67 jaar)
Fokke

5 likes

Als u exact dit type heeft ‘Mono Rattrapante’ dan is het zker de moeite waard om hem te laten repareren, nog even afgezien van de exacte waarde.

1 like

Bedankt,zal in het vervolg Nooit meer vragen naar de waarde.
Maar als je nog nimmer op een forum hebt gezeten,dan weet je niet
hoe alles reilt en zeilt.
Nogmaals SORRY voor mijn onbeleefde vraag naar alle horlogeliefhebbers toe.
Fokke.

5 likes

Foutje kun je maken, geen probleem. De exacte waarde zou ik niet zo weten dat is namelijk van nogal wat factoren afhankelijk. Een foto van de voor en achterkant zou een hoop duidelijk maken @moeder

Bedankt.
Hoe kan ik foto’s doorsturen naar het forum?
Fokke.

Je kunt de foto’s gewoon als bestand in je bericht slepen.

Altijd maar dat gemekker over voorstellen, moeilijk doen over waardebepaling ed
Iemand vind dit forum met een specifieke vraag, stelt deze en krijgt vervolgens bovenstaande te horen. Wat verwachten jullie dan, dat iemand zich eerst een paar maanden gaat profileren op dit forum?
Zolang niet iemand zijn hele collectie wil laten taxeren of duidelijk een handelaar is snap ik het probleem niet zo.

7 likes