Een GTG zonder horloges met clinickoning @vinwat

Nee natuurlijk niet, maar het leuke was dat we er na een dik uur met hulp van een voorjaarszonnetje, een haardvuurtje, koffie, diverse koeken en chocola en leuke gesprekken achter kwamen dat een GTG soms ook heel divers kan zijn zonder horloges. Ik zag mezelf al oud zijn en deze heren nog altijd met dezelfde passie over onze gezamelijke hobby horen praten. Deze heren zie ik ondertussen als vrienden voor het leven.
Special guest was Huib, die in de topictitel staat omdat je hier maar 4 leden kan taggen. Wat een kennis, verhalen en liefde voor horloges komt er uit deze horlogemeester. Los van het feit dat het een absoluut mirakel mag heten dat hij er bij kon zijn. Hij mocht nog niet naar de eeuwige rikketik. Naast hem waren @Gnis, @Cricket33, @lassale, @Climholland en ik present en we hadden wederom zo weinig mogelijk in de kast, winder, koffer of watchroll gelaten en al snel bleek de tweeënhalve meter teak te klein om alles een respectabel plekje te geven.

Je hebt eigenlijk elke GTG wel een horloge of uurwerkje dat je aandacht pakt en niet loslaat. Zo had Harrry zijn seiko 6138 weer bij zich. Hrt nieuwe glaasje had hij al binnen. Ik heb hem pas bij het weggaan afgedaan. En met tegenzin. Wat een edelsteen met wijzers… pfff ooit.

Zonder weer een belerende preek te houden over lief zijn voor elkaar merkte ik dus wel dat ik voortdurend genoot van zoveel passie voor horloges. Het ontwerp, de techniek, de marketing en soms zelfs ging het over de waarde! Haha. Maar het genieten van elkaars collectie was haast voelbaar terwijl we allemaal andere stijlen op tafel hadden liggen. Van zakhorloges uit de jaren veertig en vijftig tot en met de nagelnieuwe Aquastar die afgelopen vrijdag nog werd aangeschaft.

Een horloge moet je omdoen voordat je er van gaat houden. Zo is het ook met mensen. Al die diversiteit maakt het juist leuk om te kiezen. En soms doe je iets om en klikt het. Tikt het. Whatever . Het werkt. Net als met mensen. Niet gelijk denken dat het niet jouw ding is, soms moet je even wat verder kijken en zie je hoe het horloge tot stand is gekomen en wordt het ineens een kloppend verhaal. Tikkend. Whatever…

Genoeg geluld. Horloges.

Divers. Dat was toch wel het woord dat bleef hangen.

Wat was er veel moois… ongelofelijk. Met zijn vijven hadden we genoeg horloges om mijn halve dorp te voorzien van de tijd. Maar het allerleukste was wel de diversiteit. Niet alleen als personen maar zeker ook in de collectie. Waar je mee omgaat daar word je mee besmet zegt men. I dare to disagree. Wat je van dichtbij ziet, daar raak je verliefd op zou ik liever zeggen. En dan heb ik het over de horloges natuurlijk😂

Een impressie van Tissot quartz tot Daytona’s en El Primero’s

Hier een impressie met foto’s van diverse fotografen.

93 likes

Nice! Mooie horloges en altijd leuk
om andere liefhebbers te ontmoeten!

Maar je weet dat er een grote GTG only topic is?

@jur, kun je deze Svp samenvoegen :grin::sunglasses:

3 likes

Mooie horloges en goed gezelschap wat moet een mens nog meer hebben :grin:

1 like

Wat een heerlijke foto’s weer!
Dat was zeker een geslaagde dag!

2 likes

Ja. Niet echt bij stilgestaan. Maar mag daar naartoe!

3 likes

Leuk om te zien!!!

3 likes

Zie ik hier nou een horloge wat officiel niet hoort te bestaan… de “echte” cosmodiver ?

afbeelding

5 likes

@lassale, leg even uit!

4 likes

Tja. Een Divers Clinic zonder Citizen :disappointed_relieved:

Onmogelijk, kan niet. Terug naar de teken tafel.

:slight_smile:

3 likes

afbeelding

4 likes

Mooie verzameling van diverse horloges.
Leuk om te zien!

3 likes

Gaaf topic! Dank voor het delen! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

Prachtige horloges zie ik voorbij komen. De Sonorous vind ik heel erg leuk. Ik heb precies dezelfde gehad. :slightly_smiling_face: Maar die Aquastar… daar ben ik al een tijdje verliefd op. Wat een beauty is dat! :heart_eyes:

2 likes

Je hebt een heel scherp oog. Dat is hem inderdaad.

2 likes

Sorry, Abel. Ik had geen ruimte meer in de boodschappentas… Volgende keer

4 likes

Mijn type meeting; ouwe rommel op tafel, geen dikdoenerij, love it :+1:t2: :beers:

7 likes

Als je heel goed kijkt zitten er paar van jouw exen tussen😅

3 likes

De devil diver :heart_eyes:

3 likes

Ik had nog getwijfeld deze mee te nemen

8 likes

En de Mido.

En Toen je die DevilDiver te koop had staan heb ik getwijfeld.
Zondag werd mij duidelijk dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt toen.

3 likes

Ding is subliem. Koop ik aan de verkoopprijs zo terug. De Mido overigens ook.

:muscle:

3 likes