Een "harde" noot om het te "kraken" Lip Nautic-SKI

Mijn Lip Nautic-SKY is een “harde” noot om het te “kraken” openen.
Het is een speciale kastopener nodig, en bij twee horlogemakers ( echte ) was niets geworden met wat zij aan kastopeners hebben ( heel veel ).
Dus moet ik op zoek naar een kastopener :female_detective: :eyes: :nerd_face:
Heb je een idee, laat me dat weten en alvast bedankt :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

7 likes

3d printen een optie?

2 likes

Dat zou ook optie kunnen zijn, maar dan moet je zo een 3D hebben en moet sterk zijn.
Bedankt voor je suggestie

1 like

Grote moer op de deksel lijmen met locktite secondelijm, en losdraaien met ringsleutel. Lijmresten kun je met lijmrest verwijderaar verwijderen.

6 likes

:thinking: Niet zo gek idee, als de laatste redmiddel :thinking:
Bedankt voor je suggestie

1 like

Hm, ik heb nog een doos van die prullen liggen ergens. Is diegene op de 3de foto wat je nodig hebt?

2 likes

Heb je zo’n beetje plakkerige rubberen bal geprobeerd, zoals in de video’s van Wrist Watch Rivivals?

Zie hier bijvoorbeeld: https://youtu.be/jx_LrSijjCE?t=71

2 likes

Zijn twee uitvoeringen, als een dop of een platte uitvoering.
Belangrijk zijn de binnenmaat 31,2 mm en 14 vlakken binnen in zoals op de tekening is te zien ( van Franse horlogeforum )

14_sid10

Ja daar is ook mee geprobeerd, zonder resultaat.

1 like

Verdorie, ik heb blijkbaar wel drie van die 14kantige sleutels liggen maar na meten blijken ze respectievelijk 20, 26.8 en 28.8mm binnengrootte te zijn. Dat zal 'm dus niet worden. :confused:

1 like

Hoe weet je eigenlijk dat/of dit een schroefdeksel is?

1 like

Alex, Dat is duidelijk zichtbaar op de foto’s van een open kast, maar ook beschreven in hoe je het moet openen.

http://www.crazywatches.pl/lip-r184-datolip-super-nautic-ski-electric-1973

Lennert , Het is jammer maar bedankt voor het zoeken :+1:

Met ‘n zuignap op de deksel en dan met een plat voorwerp een draaiende beweging maken terwijl je druk uitoefent op de zuignap.
Zo is het me ook wel eens gelukt.

Succes!

Met zo’n Bergeon kastopener gaat het ook wel lukken. Misschien is er een horlogemaker in de omgeving, met deze opener, die je hiermee kan helpen?

deze heb je nodig, je bent welkom

het jongere ski broertje zegt hallo

16 likes

Bedankt voor je idee, maar die is gisteren al uitgeprobeerd bij zeer vriendelijke en ons bekende horloge maker Kalle Slaap en zij team :+1:
Het was een leuke ontmoeting, en mijn motor “toverde” wel een big smile bij Kalle met daarbij zijn :smoking: cigaar.
Maar wat een “arsenaal” aan gereedschappen hebben ze daar :open_mouth: maar deze specifiek LIP ding ontbrak.
Kalle voorstelde om horloge achter te laten en later oplossing zoeken voor het (wat ongetwijfeld was gelukt) maar ik wilde het nog niet “afstaan” en zelf een oplossing vinden zoal met jullie samen :+1:

2 likes

Hallo Filip, dus nu horen wij bij zelfde LIP familie :blush: en die van jou is een “schone” familielid :+1:
Bedankt voor je uitnodiging, maar waar in de België woon je?
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

net berichtje gestuurd, je bent meer dan welkom

Even maten doorgeven aan @Arie_Kabaalstra.
Die maakt m wel op maat voor je.

2 likes