Een heel stomme fout...

@Arie_Kabaalstra kassa 2 alstublieft.

1 like

Lekker bezig met zo’n opmerking bah bah

1 like

Als je ooit in het diamant kwartier Antwerpen komt, dat zitten tientallen goede en betaalbare horloge makers in een paar straten bijelkaar

1 like

Wat vervelend. Typisch iets wat mij ook had kunnen gebeuren. Hopelijk valt het snel en makkelijk op te lossen.

Heel veel succes met het zoeken van de stem. Misschien kan 1 van de mensen je helpen die hier alleen komen om over mijn opmerking te vallen en daarna gaan lopen gokken. Fijne dag lieve mensen :wave:

2 likes

Effe lunchen… :crazy_face:

TS had toch al aangegeven dat ie er net zo lief een andere kroon op zet?.. Hoe dan ook… een goede horlogemaker krijgt 't stiftje er ook wel uit, Nieuwe stift bestellen… op lengte maken, en VOORZICHTIG sluiten

2 likes

Ik zie weinig draad op de afgebroken stift.
Dan vermoed ik dat er nog wel een stukje draad uitsteekt bij de kroon waardoor je m er nog uit kan draaien en kan je de kroon behouden.

Nieuwe stift wel nodig natuurlijk. Mocht die echt niet meer te krijgen zijn, dan kan een stiftverlenger mogelijk nog uitkomst bieden.

1 like

Een snelle zoektocht op eBay komt terug met deze:

Ervan uitgaande dat het inderdaad caliber 75 is, dan kan je deze (cal 74) gebruiken. Volgens Ranfft gebruiken beide calibers dezelfde stift. Wel op de lengte letten, want er is een lange en een korte variant. Deze verkoper heeft alleen korte.

3 likes

Heb je nu serieus je latere, behulpzame bericht verwijderd omdat je het niet kunt hebben dat je op een onsympathieke opmerking aangesproken werd?

huh

En dan zeggen dat anderen dramatisch doen :joy:

11 likes

Dankjewel, zal wel goed komen! Jij ook een fijne dag! :+1:

Waarom er in het groen dan toch nog over doorgaan?

Anyhow, oprecht jammer dat je jouw eerdere bericht hebt verwijderd. Jouw uitzoekwerk bevatte, naar mijn mening, waardevolle informatie voor TS.

Maar dat ziet niemand. En als er wat te piepen valt meld de ene na de andere zich. (En wat hebben die zelf bijgedragen?) Ik zal de volgende keer als ik een bericht typ weer eerst mijn zijde handschoenen aantrekken.

Wederom een fijne dag.

3 likes

Als de TS het ziet, heb je je werk voldoende gedaan.

Bedankt!

Top! Heel erg bedankt en zal er zeker naar kijken

1 like

Ik zie nog een beetje schroefdraad op het restant van de opwindas? Dan zou je met verlengstukjes kunnen werken misschien? ( Heb ik wel voor je)
Anders even bellen naar van de Gevel in Tilburg. Die hebben echt heel veel opwindasjes op voorraad. Ik heb ook een voorraadje, daar vind ik regelmatig iets passends in. Je bent welkom om langs te komen!

1 like

Stiekem toch een gevoelig manneke :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit restant eindje is te kort om een stiftverlenger op te zetten. je zit aan een nieuwe as vast, maar met dank aan een medeforum lid is er wel een adres gevonden waar je hem kunt kopen.

1 like

Helaas zie ik dat ook. Zou het nog mogelijk zijn om de schroef eruit te halen?

Als het een heel speciale kroon is, kun je hem uitboren. Maar een algemene kroon kost geen drol…