Een heel stomme fout...

Misschien de antwoorden lezen? Ik had ook al gezegd: iemand met een draaibankje.

Aluin poeder als je geduld hebt en niet wil boren

Aangezien die kroon ook niet afgebroken is door draaikracht maar door zijdelingse kracht kan je ook hopen dat het eindje dat er nog in zit, niet noodzakelijk kei vast moet zitten.

Drupje kruipolie laten inwerken, en kijken of je met je fijnste schroevendraaier nog wat grip vindt op het uiteinde. Zou ik toch eerst proberen voor ik de zware middelen inzet :smile:

eh… Hoe zit een Kroon vast op een stift?..

Lol mijn eerste gedachte, hoe dan …

… schroefdraad? Of mis ik iets :thinking:

Beste LVA

Als ik aan een koon draai wil ik niet dat die loskomt van de stem. Ik draai die zo vast dat die echt niet loskomt met en kleine schroevendraaier.

Die zit erg vast geklemd of soms met loctite vast. Succes verzekerd…

Ik heb inderdaad geprobeerd om de schroefdraad dat in de kroon vast zit eruit te krijgen. Maar nog geen succes.

De stift heb ik besteld via Ebay. Dankjewel voor de link @BorisK. Nu nog afwachten totdat het onderdeeltje thuiskomt.

1 like

Kroon in een oplossing van heet maar geen kokend water en aluinpoeder doen, je lost net zo veel aluin op tot het verzadigd is en dan hou je het warm als het goed is zie je de reactie dan na klein half uurtje beginnen met belletjes en dit herhaal je net zo lang tot de stift is opgelost.