Een hele gekke "grail"... (gevonden op de rikketik)

Super vondst weer Koen.
Inderdaad jammer dat je het uurwerk niet ziet.
Proficiat met deze aanwinst .

1 like

Leuk verslag en prachtig uurwerk :thumbsup:
Geniet van je nieuwe aanwinst.

1 like

Ik had 'm natuurlijk al op de rikketik gezien, waar je vol trots deze Illinois even liet zien. Toen zag ie er al mooi uit, maar nu is ie helemaal top.
En met een goede servicebeurt is ie weer klaar voor de komende jaren.
Nogmaals gefeliciteerd met deze grail

1 like

Heerlijk en interessant om te lezen. :ok_hand:

En een prachtig uurwerk ook.

Daar krijg je de smaak van te pakken.

Succes,
Elf.

1 like

Leuk verhaal, ook ik werd er enthousiast van. Geniet van deze mooie klok.

1 like

Hallo allemaal,

WAUW! Wat een enorme hoeveelheid reacties zeg!
Dat had ik nou ook weer net niet verwacht.

In ieder geval bedankt voor alle leuke reacties! Dat vind ik dan zelf wel weer heel leuk om te zien dat een verhaal zo enthousiast wordt ontvangen! Motiveert me alleen maar meer om af en toe eens zoā€™n stuk te schrijven. Ik kan overigens goed begrijpen dat zakhorloges voor velen niet direct interessant zijn, of er niet zoveel mee hebben. Echter zitten er aan dat soort oude horloge van wel erg mooie verhalen over het ontstaan ervan, hun functie in de geschiedenis, en werd er vaak enorm veel trots en waarde gehecht aan zoā€™n horloge door de vakmannen en vrouwen die het maakte, en uiteraard de eigenaar van het horloge. Een conducteur of machinist zal dit horloge waarschijnlijk met veel trots gedragen hebben, misschien een beetje zoals iemand nu vol trots met de nieuwste IPhone rondloopt. Met als opmerkelijk verschil, dat zoā€™n horloge werd gebouwd om een eeuwigheid mee te gaan terwijl een iPhone volgensmij wordt ontworpen om 2-3 jaar mee te gaan, tot een een nieuwe model is wat het oude vervangt. Ik ben benieuwd of de IPhone dit ik nu in mijn broekzak heb zitten, over 90 jaar ook nog precies doet wat hij nu doet en nog even bruikbaar is als nu, als dit zakhorloge nu is, 90 jaar later.

Ik zal eens kijken of ik de volgende week een leuk item over een leuk polshorloge kan schrijven, ik denk dat dat ook wel gewaardeerd wordt als ik het zo lees!

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Koen

15 likes

Ik vond het juist enorm leuk om eens te lezen over een onderwerp waar ik nog nooit bij stil had gestaan of me in heb verdiept. Nogmaals dank en hopelijk wil je dit in de toekomst nog eens doenā€¦

:+1::+1:

1 like

Erg gaaf verhaal mijn complimenten!

Mooi verhaal Koen!
Altijd leuk zoā€™n ā€œbarn findā€.

Geweldig verhaal!! Ben blij dat deze Illinois, Bunn Special bij jou is beland!!

1 like

Mooi verhaal en erg mooi horloge!

1 like

Heerlijk topic. Het enthousiasme druipt er af. Geweldig om te lezen. Dit soort verhalen zijn voor mij de reden om iedere dag op het forum te snuffelen. Ik hoop dat je meer van dit soort prachtige vondsten gaat doen.

1 like

Mooi verhaal en wat een mooi klokje. Daarnaast had hij niet beter terecht kunnen komen. Het is je gegund!

Veel plezier ermee.
Men

1 like

Prachtig Koen! Bedankt voor het delen, zakhorloges zijn voor mij nog een redelijk grijs gebied maar je uiteenzetting heeft nu wel mijn belangstelling gewekt! Thanks.

1 like

Interessant en heerlijk enthousiast verhaal.
Wat een mooie vondst, met prachtig afgewerkt uurwerk.
Dank voor het delen.

1 like

beste Koen, wat een feest mag dit zijn om zoā€™n mooi zakhorloge te bemachtigen en weer helemaal up to date te maken. Dat is smullen. Een prachtige binnenkant en buitenkant natuurlijk ook, en dat wij weer mee mogen genieten van het schoonmaken en opbouwen van het mooie uurwerk. Top daar kan ik weer veel van leren. Groet Boudewijn.

1 like

Beste Koen, ik kom net op dit forum en dit is de tweede post die ik bekijk. Prachtig verhaal, veel succes met je hobby.
Ik repareer wel eens een paar horloges voor de lokale kringloop. Komen best leuke klokjes binnen en meestal werken ze gelukkig prima. Voor de horloges die ik zo niet aan de praat krijg, zal ik dit forum eens doorpluizen. Mensen brengen best wel leuk spul naar de kringloop. Opwindhorloges bij de vleet, mensen denken dat de batterij leeg isā€¦
Ben nu bezig met een remontoir zakhorloge. Beetje blazen en hij deed het weer prima.

1 like

Proficiat Koen, wat een mooie vondst ( ben ik erg laat ? ) dat mag want ik draag automaatjes en handopwinders maar zoā€™n zakhorloge is ook wel erg mooi en wat een schitterend uurwerkje :yum: greets nitraM

1 like

Beste Koen, hierbij een compliment voor de uitleg en het mooie verhaal. Weer een leer moment voor mij , Bedankt . groet Boudewijn. Het betreft het spoorweg horloge.

1 like

Ik kan blijven genieten van deze postā€¦het is goed dat ie zo af en toe weer wordt gebumpt. Een prachtig verslag en erg interessant om te lezen over de historie van het Illinois spoorweghorloge.

:thumbsup:

1 like