Een hele zeldzame Rolex

Binnekort gaat het horloges van Jaques Cousteau onder de hamer. Geschatte waarde tussen de 100.000 en 150.000 dollar. Als ik hem zo bekijk heb ik echt veel liever een nieuwe overigens. :wink:

Nee, dat is het horloge van zijn zoon Philippe :slight_smile:

Doe mij ook maar een nieuwe. Verrot gepolijst zou iedereen zeggen als hij geen bekende eigenaar had gehad.

zonde om zo’n horloge kapot te slaan

:slight_smile:

Jogem Schreef:

Nee, dat is het horloge van zijn zoon Philippe :slight_smile:

O dan hoef ik hem niet. :wink:

Bert1 Schreef:

Doe mij ook maar een nieuwe. Verrot gepolijst zou
iedereen zeggen als hij geen bekende eigenaar had
gehad.

Behalve van de prijs zijn de scherpe randjes er inderdaad wel af…

dreski Schreef:

Als ik hem zo bekijk heb ik echt veel liever een nieuwe overigens. :wink:

Dat heb ik met bĆ­jna alle verlepte (ā€œpatinaā€) Submariners en GMT’s. Vieze banden met een hoop smeer, vol met krassen, banden waar een centimeter speling zit tussen elke schakel en wijzerplaten met beschimmelde lume. Om nog maar niet te beginnen over die verkleurde bezels met kwijtgeraakte parels. Heel armoedig, eigenlijk.

Als zo’n ding van een significant persoon is geweest zie ik de charme er wel van in, zoals bij de rollie van Cousteau, Eisenhouer, Kennedy, McQueen of een geliefd familielid.

die Submariner van Cousteau is dus eigenlijk uitsluitend gebruikt waar ie voor ontworpen is… DUIKEN… vaak en diep… Cousteau is de uitvinder van de duikuitrusting zoals we die nu kennen…

Dit horloge heeft vele oceanen gezien, en dan is een kras meer of minder voor mij persoonlijk niet belangrijk… zou ik em kunnen betalen, dan zou ik em met trots dragen… Cousteau heeft belangrijk werk verricht om ons bewust te maken van de kwetsbaarheid van onze planeet… en dit horloge is daar een deel van…

Oud vies ding…

dreski Schreef:

Binnekort gaat het horloges van Jaques Cousteau
onder de hamer. Geschatte waarde tussen de 100.000
en 150.000 dollar. Als ik hem zo bekijk heb ik
echt veel liever een nieuwe overigens. :wink:
http://oceanictime.blogspot.nl/2014/09/rolex-sea-d
weller-ref-1665-owned-by.html

Doe mij die Vintage VDB op links maar :wink:

Dat deze voor het echte werk gebruikt is vind ik ook wel mooi, zo hoort het eigenlijk. Het kopen laat ik graag aan anderen over.

heeft wel zo zn charme. en als je dr fan v bent, kan me voorstellen dat t n bijzondere 1 of a kind is.

+1

Van mij mogen ze 'm houden. Leuk voor een museum oid, verder wil ik er niet mee gezien worden8-)

Dit is een stukje horlogegeschiedenis.

Mede door Jaques-Yves Cousteau zijn de duikhorloges zoals we die nu kennen (met heliumventiel) tot stand gekomen de man duikte zelf ook maar het testen en uitproberen in de praktijk werd vaak door de duikcrew gedaan waar ook zijn zoon toe behoorde, dus deze Dweller mag wel als een stuk geschiedenis beschouwd worden.

Ben zelf best wel een grote fan van Cousteau en zijn werk, wat ie nagelaten heeft aan beeldmateriaal en medezeggenschap in de ontwikkeling van bepaalde (duik)horlogemerken vind ik een iconische prestatie waardig.

Ik zou het horloge niet kopen net zoals ik een Mil-Sub niet zou aanschaffen als ik het geld had, maar voor de gefortuneerde verzamelaar zou het best een aantrekkelijk item kunnen zijn.

Groeten.

Noel.

Op hodinkee staat er ook een stuk over. De moeite om te lezen! Verwachting dat ie voor meer geld dan dat wordt verkocht

183.750 Dollar…

Arno Schreef:

183.750 Dollar…

Het valt me op dat de topstukken altijd over de richtprijs gaan. Gaaf hoor, zo een stukje geschiedenis.

Richtprijs wordt vaak wat lager gehouden om meer bieders te trekken.
Zet men de richtprijs te hoog, dan schrikt dat potentiƫle kopers af.

Oftewel, zoals een veilingmeester zou zeggen: we beginnen lekker laag; dan kan iedereen meebieden! :wink:

Lekker laag :sunglasses: Ik weet niet hoe je in de slappe was zit, maar zelfs met de spotgoedkope startprijs zou ik een hypotheek moeten aanvragen :wink: