Een helicon jump hour

hai allemaal …
hij is oer lelijk …maar hij heeft wel wat…voor een klein prijsje gekocht…
maar weten jullie hier iets van het merk en uurwerk
het is een ‘‘helicon jump hour’’ hij loopt wel 100% en om de pols is hij…
ja wat is hij groot en heel raar!!

op internet kan ik maar twee modellen vinden

Jump hours heb ik weinig verstand van, kom ze wel regelmatig tegen maar niet mijn ding,het is de tussenvorm analoog-digitaal,mechanisch digitaal dus eigenlijk.

Helicon is geen supermerk,heb er een duikershorloge van liggen en valt in categorie ancre,kienzle,kelton,prisma,buler etc.

Maar als je hem leuk vind heb je er een mooie aanwinst aan.

Persoonlijk vind ik het dan weer erg leuk zo’n jump hour. Ik heb zelf een Damas en ik betrap mezelf erop dat dit het horloge is wat ik de laatste tijd het meeste draag. Ook is het het horloge waar ik het meest op wordt aangesproken. En dan is het niet door mensen die hem lelijk vinden :wink:

Over Helicon kan ik je helaas weinig zeggen. Voordat ik mijn Damas kocht heb ik wel een beetje rondgekeken, maar Helicon ben ik toen niet tegen gekomen.

ik moet eerlijk zeggen ik heb hem nu een dag om …maar hij is best wel cool!!je blijft er naar kijken…hij is mooi van lelijkheid!
maar weten jullie ook uit welke tijd deze ‘‘jump’’ dingen komen …de jaren 60/70/80 ??
of zit ik er nu helemaal naast…

Zeker niet lelijk (tu) en volgens Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Cortébert_(watch_manufacturer) stammen de eerste “jump hours” uit de 19e eeuw.

Hieronder mijn Sicura Instalite

Ik heb ook nog een oude helicon van mijn jeugd en hij doet het nog steeds
De tweede van links.
De derde is een Casiotron die naar een gewaardeerd forumlid is gegaan.

1 like

Helicon is volgens mij Frans. Er zit in ieder geval een Felsa uurwerk in. Heb zelf nog een nieuw damesmodel te koop in dezelfde stijl als deze.