Een historisch overzicht op alfabetische volgorde

Hallo allemaal,

getriggerd dor het overzicht van Maarten ben ik bij mezelf eens te rade gegaan wat het horlogevirus mij allemaal heeft aangedaan en wat daardoor allemaal rond mijn pols gehangen heeft.

De grote “schuldige” in dit verhaal is eigenlijk ons forumlid Wilco. Bijna 5 jaar geleden had ik ruim 40 klokjes uit het lagere segment: Festina, Citizen, Timex, Prisma etc. Via dit forum heb ik toen mijn eerste “dure” horloge gekocht: een Fortis Flieger op staal, toen overgenomen van Wilco voor € 400,00 en blij als een klein kind.

Hoe kon ik weten dat de Fortis het begin zou zijn van een reeks horloges waar sommige mensen (waaronder mijn vrouw en ik soms ook, als ik heel eerlijk ben) van denken: “Ben je gek of zo?”. Aangezien ik het chronologisch niet meer helemaal zeker weet doe ik het alfabetisch: 1 foto per model. Have fun…

Armida A1

Artego 300M

Artego 500M

Aquadive BS300

BaliHa’i Model C

Ball Fireman II

Boschett Cave Dweller II

Citizen Ecozilla

Citizen Orca

Crepas Tektite

Daniel Mink Professional Diver

Dugena SeaTech

Glycine Lagunare

Glycine Lagunare Chrono

Glycine Incursore

Halios Puck

Halios Laguna black

Halios Laguna orange

Hamilton X-Patrol

Invicta…

Eric Pezik Pajoow uploaded this image to Eric Pezik Pajoow uploaded this image to

Kemmner Turtle

Explore Eric Pezik Pajoow

Longines Hydroconquest Chrono

Magrette Regatarre 2011

Magrette Moana Pacific Regatarre

Marina Militare

Meistersinger AM507

Omega Seamaster GMT

Eric Pezik Pajoow uploaded this image to

Omega Seamaster Professional

Omega Seamaster Planet Ocean

Omega Seamaster Chrono

Oriënt Mako XL

Oriënt OS300M Saturation Diver

Orient Yellow Beast

Orient Ana/Digi

Oris TT1 Divers

Oris Small Seconds Diver

Oris Der Meistertaucher

Pellikaan Timing

Quondam Prof Diver

SAS Sea-01

Sea-Gull Dragon King LE

Sector

Heel veel Seiko’s

Steinhart Nav B-Uhr Limited Gold Edition

Steinhart Ocean One Red

Steinhart FortyFour GMT

Steinhart HF Limited Edition

Steinhart Triton 30ATM

Steinhart Triton 100ATM

Steinhart Ocean Vintage GMT

Tag Heuer Aquagraph Chrono

Tissot Racing Touch

Torgoen T5

WUS DWP by Boschett

XW Tsunami UDT Bonefrog

Zinex Nitrox

Ik heb nergens spijt van wat aankoop betreft maar van sommige horloges heb ik wel spijt dat ik ze ooit verkocht heb…klinkt bekend, He?

Eric

Nou da’s pas een modemburner :slight_smile:

Mooie horloges zijn er gepasseerd, dus ja, het gevoel van “verkoopspijt” kan ik me voorstellen.

Volgens mij zag ik zelfs nog een ex voorbij komen die kort bij mij aan de pols is geweest (BaliHa’i Model C)

Die aquadive springt er voor mij echt uit, gave klok!

Bert1 Schreef:

Die aquadive springt er voor mij echt uit, gave
klok!

Helemaal mee eens, alleen te groot voor mijn pols daarom ben ik nu op zoek naar een BS100, die is net een slag kleiner.

Eric

Heb je iets met duikers :smiley:
(NB die confrontatie durf ik niet aan hoor :frowning: )

Trouwens die Tsunami “bonefrog” is ook mooi.

LeenV Schreef:

Heb je iets met duikers :smiley:
(NB die confrontatie durf ik niet aan hoor :frowning: )

Hahahaha, Leen, je zou het bijna gaan denken…

Dát is pas een verzameling dikke duikers!!!

Prachtig mooi Eric!

Dick

Das een indrukwekkend rijtje. Mooie foto’s ook trouwens. Bedankt voor het delen.

Gr Wouter

lichte vorm van waanzin!

Maar dan in de positieve zin :wink:

Indrukwekkende lijst hoor!

Persoonlijk kan ik (onderanderen) de Magrette Regatarre wel waarderen.

Tip: Misschien is een Seiko wat voor je…:smiley:

Je bent er druk mee geweest :slight_smile:
Die Ball komt me bekend voor…

groet
Mark

Fantastische horloges heb je gehad, ze zijn zo goed als allemaal mijn smaak. Dat zal vast ook de reden zijn dat ik een paar exen van je heb gehad, haha.

Ik mis eigenlijk wel nog een Rolex sub in je lijstje :smiley:

Mooie collectie!

Ik vind die Aquadive wel heel erg gaaf :~

Wat een geweldige lijst. Het duizelt me gewoon van al dat moois achter elkaar. Het horlogevirus is de enige ‘aandoening’ waar buitenstaanders lol aan beleven :wink:

Een indrukwekkende lijst met allemaal mooie (ex) klokken, ook ik heb nog 2 bekenden langs zien komen de Omega Seamaster gmt en de Longines hydro Conquest :wink:
Ik heb er nu nog maar 3 over en dat is voorlopig genoeg totdat ik weer genoeg gespaart heb om nog een Rolex datejust 16014 te kunnen kopen en dan stop ik echt (:smiley: denk ik??

Aviator

Wat een heerlijk horlogeleven heb je tot nu toe gehad Eric! Schitterend, helemaal mijn smaak. Je bent voor mij in ieder geval een goed klankbord geweest wanneer ik voor lastige keuzes stond.
Één ex van jou zit nu bij mij in de kist en de andere, de G-Shock Riseman, staat hier niet bij. Heb ik ook nog steeds.

Heel leuk dit(tu)

Bijzonder om al deze horloges onder elkaar te zien, je hebt bijna je eigen ABC van horloges, mist nog een enkele letter…:smiley:

Er zitten nog twee horloges in de pijplijn, levering deze week als alles goed gaat.

Vandaag de Prometheus

Donderdag de Explorer

Explore Eric Pezik Pajoow

En inderdaad ook tijd voor een Rolex…toch? Of niet? Of wel? Of ben ik echt gek!?

Eric

Geef mij maar de Bosschet! ;-))