Hallo Forumleden,
Ik zit met een vraagje. Ik heb een polsomtrek van 15 tot 16cm en wil nu een horlogebox/doos aanschaffen. Ik weet nu niet of het wel gaat passen aangezien ik zeer kleine polsen heb en niet alles gaat passen… Weten jullie welke box wel kan of wat ik anders kan doen??
1 like
Ik kan fout zijn… je polsomtrek heeft toch niets te maken met je horlogedoos?

1 like
Wel met de kussentjes die in de doos zitten 
Ik denk dat dat al bij al goed meevalt hoor na een tijd zetten de kussentjes zich wel 
Ik heb een Oris en die paste ook niet op de standaard geleverde doos… Tenzij je heeeeel veel geweld gebruikt maar mij is het niet gelukt.
Nee dat gaat niet passen. Ik zit ook met dat probleem.
2 likes
Goed punt: hoewel het over de tijd wel wat zal zetten zit daar wel een grens aan. Veel kussentje hebben harde zijkanten. Ik vind met mijn 17,5 cm pols al veel kussens veel te groot voor stalen banden en vouwsluitingen. Heb nu een houten die redelijk kleine kussens heeft, net doen met mijn maat.
Anders kan je een mooie doos halen en losse kussentjes kopen of zelf maken.
1 like
Hoi Tamas,
Je polsomtrek is niet van belang bij een horlogedoos. Er zitten flexibele kussentjes in, je kunt de bandjes strakker en losser aanbrengen. Ze zijn er in alle soorten, maten en prijsklassen. Succes met je zoektocht!
3 likes
Absoluut wel. Veel kussentjes zijn niet zo flexibel namelijk.
2 likes
Niet echt veel specifiek voor ons ben ik bang 
Dat is waar maar mijn horloge heeft een metalen band en die pas je niet gemakkelijk aan
1 like
Dan koop je een niet al te dure doos, daar zitten van die flut kussentjes in die je makkelijk samendrukt. 

1 like
Haha ook een oplossing, maar je gaat je Oris niet even op zo’n goedkoop kussentje leggen! Dat moet jij weten als Orisfan 
Klopt! Ik heb een rainer box en die is mooi afgewerkt en had zogezegd kleine kussens, maar de kussens zijn te dik voor mijn metalen banden (17cm pols).
Ik heb nog geen goeie vervanger gevonden ervoor alleszins die degelijk is.
3 likes
Ik heb die goedkope kussentjes met speciale zijde bekleed 
1 like
Nice heb je misschien een foto? En ook 1 van je box? Ben benieuwd 
Dat van dat zijde is maar een geintje hoor.
1 like
Haha maakt niet uit man. Heb jij misschien ook kleinere polsjes?
Ook niet van die bouwvakkers polsen hoor, maar hier een fotootje:

1 like
Ik heb deze box
https://bensontrade.nl/horlogeboxen/benson/benson-orange-313o
Om de kussentjes zit een soort omhulsel die je er af kan schuiven. Zo kunnen je horloges evengoed met ‘dichtgevouwen banden’ in de box 
1 like