Een horloge dat voldoet aan mijn eisen?

10 atm is volgens mij goed genoeg om een baantje mee te kunnen trekken in een zwembad rond de 25 graden. De seiko 007 vind ik net iets te druk. De casio waar ik het eerder over had vind ik bijna perfect. (jammer dat het 5 bar is)

Welkom op HF. Wij zijn hier gek op plaatjes. Er zijn tienduizenden, misschien wel honderdduizenden typen horloges, die kennen we niet uit ons hoofd. Ik plaats wel even een foto omdat je die look waardeert:

Het kan wel, en gaat waarschijnlijk wel goed. Maar als je een vast zwemuurtje in de week hebt zouden ik en velen hier kiezen voor een horloge met een geschroefde kroon, dat is wat zekerder. Dat zijn veelal duikhorloges. Er zijn ook wel horloges met een geschoefde kroon en 100M rating, maar die zijn dunner gezaaid. Als je dan ook nog zwart pvd wilt dan wordt het nog lastiger.
Orient heeft een zwarte duiker:

Sommige PVD coatings blijven jaren mooi, maar er zijn er die snel lelijk worden, ook iets om rekening mee te houden. DLC coating is harder en blijft langer mooi, maar zit in hogere prijsklasses.

1 like

Skx of turtle

Je moet gewoon deze nemen,dan weet je zeker dat je ermee kan zwemmen en douchen :smile:

e