Een horloge kado

Beste forumleden,

Vraag voor wat advies (waarschijnlijk is de vraag al eerder gesteld, maar ik kon de topic niet vinden).
Mijn vader wordt over een week weer een jaartje ouder en ik heb hem over de afgelopen jaren enthousiast gekregen over automatische horloges (ook hij 8s in zijn hart een techneut).
Vandaar dat ik opzoek ben naar advies naar een mooi kado.
Ik zou hem graag een horloge geven tussen de 300 en de 400 euro nieuw of gebruik (het liefst wel in een nieuw of bijna nieuwe staat). Diameter tussen de 40 en 42 millimeter. En een automaatje dus.

Een weg tussen sportief en dress, het hoeft geen duiker te zijn maar ook geen extreem nette dress watch. Iets met een wat rustige wijzerplaat, liever geen dag aanduiding (datum mag natuurlijk wel) of subdials.

Ik zag vandaag op de horloge markt een prachtige alpina staan.
Toch dacht ik laat ik eens advies vragen.

Albast bedankt,
Eldri

2 likes

Wellicht iets meer info mbt stijl? Duiker, dresser, sportief, chrono etc… zo veel te vinden in deze categorie dat het anders maar random horloges opnoemen word.

1 like

De post is geĂĽpdatet, bedankt voor de tip.

In dat geval denk ik dat een hele hoop seiko modellen het goed zullen doen, ik ben niet zo’n seiko kenner/fan maar komen hier een hoop foto’s voorbij (iets met SARB ??). Automaat, goeie kwaliteit en binnen dat budget wel te vinden

1 like

Een paar ideetjes, hier te koop (Zo houden we de markt hier levend :tada:) :

Leer en staal. Sjiek, op staal wat sportiever. Nog geen jaartje oud.
Deze Hamilton dan :point_down:t4: Wel wat groter…

Gewoon een skx 007? Stalen band erbij, en klaar :

Allemaal in je budget, allemaal prima automaten.
Die bovenste is mooi hoor…

2 likes

Die Alpiner is een leuke deal.
Ik zou hem doen.
Ziet er keurig uit.
Waarschijnlijk zit er ook nog garantie
op want hij is van 2018

Klein nadeel, de lug is 21 mm.
Maar ik zou hem sowieso op staal dragen.

En…het is Swiss made, niet zo’n Japanner.

3 likes

:angry:

4 likes

Misschien iets te klein met 38mm maar een SARB past overal bij


2 likes

Een (eventueel) 2e handsje als verjaardagscadeau?

Ik zou gewoon voor nieuw gaan.

1 like

Bedankt allema voor de input.
Ik ben bang dat ik zelf als helemaal weg ben van de sarb035. Maar omdat die iets klein is gok ik dat de alpina hem beter zou passen. Ik ga vandaag rondkijken op de horloge markt.

2 likes

Kan je niet beter eerst even gaan passen met je vader? Of wordt het een verrassing? Je kan weleens mis gokken hè :laughing: Oftewel een miskoop. Lijkt klein, maar valt groot. Of andersom…
Succes iig, laat het ff weten, leuk om te zien :+1:t4:

1 like

Klopt helemaal, ik heb met hem al eerde een aantal horloges om de pols gehad en bijna alles onder de 40 vond hij te klein.
Tuurlijk ga ik wanneer ik een horloge voor hem ga kopen samen met hem er naar toe zodat hij hem in ieder geval zelf kan zien :wink:

1 like

Alpina mooie deal! Koop hem maar dan kom ik niet meer in de verleiding…

2 likes

Ik zou samen met hem es wat winkels afstruinen en door het internet ploeteren. De tijd die jullie samen er aan besteden maakt t horloge imho nog specialer.

Ik heb geen specifieke voorbeelden voor handen, maar misschien dat als techneut ie n glazen achterkantje kan waarderen?

1 like