Één horloge/merk, één horlogemerk of willekeur

Blauwe plaat, zwarte plaat, lichtje plaat, stalenband, duiker, iets om te sporten etc.
Ik houd van de afwisseling. Het is geen zelfopgelegde regel. Maar ik weer van mezelf dat als ik 2 duikers met een blauwe plaat heb, er 1 stof gaat liggen vangen in de doos.

1 like

Ik vind zelf altijd dress, dive, chrono combi wel lekker met misschien nog een yolo erbij. Deze set dan steeds upgrade.

2 likes

Mijn collectie is divers, wat ik mooi vind, koop ik.
2 Seiko’s, een Samurai en een Presage.
1 Tag Heuer Carrera
1 Longines Admiral
1 Alpina Seastrong Heritage Diver.
2 Duikers, 2 chronografen en een dresser, meer moet het niet zijn.

1 like

Bedankt voor de inhoudelijke reacties! Het is duidelijk dat de overgrote meerderheid geen merk-regel toepast. Ik blijf het voor mezelf een goede regel vinden (1horloge/merk). De focus blijft een gevarieerde samenstelling van horloges die ik werkelijk frequent draag.

Misschien is de verzameling (thema) net dat: een (kleine) doorsnede van de horlogemarkt van zowel merken (grote onafhankelijke merken, grote groepen, kleinere merken en micro-brands), type horloges (militair/field, duiker, dress, flieger, etc.) als type binnenwerk (quartz, handopwind, automatisch) en eventueel courante complicaties.

1 like

Gewoon lekker kopen wat je wilt.

Ik vind chronos bijv vaak te druk. Ik voel geen enkele druk om er dan toch 1 te kopen.

1 like

Ik heb een watchrol voor 3 horloges genomen om te voorkomen dat ik er teveel koop.
Ik baal erg van die beslissing.

Ik heb nu een Seiko, Citizen en Tudor, dus geen merkvastheid hier.

1 like