Een horloge van "mei" aan jou!

Als bezoeker van Horlogeforum zijn wij natuurlijk bovengemiddeld veel bezig met horloges. Hier delen we ervaringen, kunnen vragen stellen, een beetje handelen en dat is natuurlijk fantastisch. Buiten HF komen we natuurlijk ook mensen tegen die in meer of mindere mate iets hebben met horloges waar we een goede band mee opbouwen. Ik weet niet hoe jullie dat ervaren maar ik vind het echt heerlijk om te ouwehoeren over horloges en hoe meer mensen om je heen dat ook hebben hoe leuker het is.

Ik had dit weekend een vintage Citizen horloge geserviced en weer helemaal netjes gemaakt, geen enorme economische waarde maar wel gewoon een leuk ding.


En opeens bedacht ik me dat een hele goede collega van mij, die ik altijd de oren van de kop praat over klokjes, nog helemaal geen mechanisch horloge had. Dus gisteren in de pauze heb ik hem deze gegeven, gewoon zomaar, en dat vond hij echt fantastisch.

Dus daarom lanceer ik de actie “Een horloge van “mei” aan jou!”, als je nog een horloge hebt die je zelf niet meer draagt, geef deze gewoon weg aan iemand in je familie, vriendenkring of op je werk. De maand mei is net begonnen dus duik in je horlogekist, bedenk wie nog iets van je te goed heeft of die je het gewoon gunt en geef weg dat ding. Laten we het horlogevirus verspreiden, omdat het kan!

En vergeet niet even te melden wat je hebt weggegeven


7 likes

Mooi initiatief :+1:

Heb helaas zelf maar 3 horloges dus kan niet mee doen met de “aktie” :grimacing:

Schitterend mooi gebaar!

Misschien geen klokje wat een rib uit een lijf kost, maar mooi ding, en een super gebaar van je!

Prima initiatief! Toevallig heb ik vorige maand hetzelfde gedaan met mijn Luch. Ik weet nu tenminste zeker dat 'ie regelmatig gedragen wordt en gewaardeerd:

2 likes

Goed bezig!

Wat typisch! Ik heb zo ongeveer vorige week hetzelfde gedaan. Was afgelopen maandag bij een vriend, waar ik altijd mee over horloges babbel, en toen kwam de buurjongen langs. De verhalen daar al over gehoord (ouders, problemen ed) maar de vriend waar ik bij was had hem echt flink aangestoken met het horlogevirus en zowaar had hij van zn spaargeld een mooie pulsar chrono gekocht (nog een goede keus ook, zeker voor een jongen van 16 als de rest met armani, michael kors loopt).

Maargoed, ik had dus toevallig een (redelijk oude maar wel in goede staat) casio diver in mn tas zitten, en die liet ik zien
 Nou, dat vond ie prachtig. Eigenlijk wilde ik hem verkopen, en stond zelfs al te koop, maar toch maar besloten aan deze jongen te geven. Dolblij, was ie. Een ‘echt’ horloge, en een rubberen band! Achteraf werd er nog een relatief hoog bod geplaatst, en dat had ie gezien, dus dat was voor hem natuurlijk helemaal leuk
 Hoorde dat hij hem de afgelopen week elke dag met trots gedragen heeft


Ik vind het een leuk initiatief
 .Stiekem natuurlijk hopen dat je ze ook aansteekt met het virus :smile: (dat is bij mij deels wel gelukt denk ik, haha.)

2 likes

Ik geef continu horloges aan familie en bekenden, vind ik gewoon leuk.
laatst een Ehr uit de veertiger jaren aan mij oudste tante gegeven, eerst geserviced en een nieuw bandje er op natuurlijk.
Komt ze bij de Looier antiek markt in Amsterdam ligt er ook een zéér oude Ehr voor 300 Euro.
“Ook wel leuk zegt mijn tante tegen de handelaar, maar die die van mij loopt tenminste goed!”

Helaas geen foto gemaakt sorry,

2 likes

Ik heb deze weggegeven aan mijn zoon :smile:

Omdat hij pas 5 is mag ik er nog even op passen.

ja ja
 daar heb ik er ook een aantal van :wink:

Volgens mij heeft iedereen wel een budget horloge liggen die weinig polstijd krijgt, zoals een Seiko 5 of iets vergelijkbaars, in de verkoop wordt je daar niet rijk van maar je kunt er wel echt iemand blij mee maken!