Een horloge voor alle dag

Beste horloge fanaten,

Mijn Seiko Chrono heeft helaas de geest gegeven, na een onzachte aanraking met een natuurstenen vloer is hij niet meer te redden. Ik heb er 5 jaar van genoten, en nu is een mooi moment om naar wat anders uit te kijken.

Omdat de Seiko een horloge voor alle dag was, ben ik wee op zoek naar zoiets. Niet per se een chrono, maar wel een model dat altijd kan/past. Zowel bij een casual outfit als (smart) business casual outfit (formele wordt het bij mij niet). Omdat ik verwacht binnen enkele jaren ook aan de smartwatch te gaan (zodra die dingen een iets ordentelijker uiterlijk krijgen) wil ik er ook niet te veel aan uitgeven.

Nu kwam ik deze tegen:

2Q==
FEM7J00AW9

Ik ken het model niet, het merk een beetje, hoe zit het de kwaliteit?

Heeft er iemand nog een ‘geheimtip’ voor een prima allrounder (geen duiker en niet per se een chrono) in het sympathieke prijssegment (tot 200€)?

6 likes

Oriënt is prima. Die hebben nog wel meer leuke en kwalitatief goede horloges in het sympathiek geprijsde segment.

Orient maakt prima horloges.
Toch geef ik de voorkeur aan Seiko.

Dit is mijn allrounder, de SNZG13 met een diameter van 42mm.
niet te groot en hij zit lekker vlak op de pols.
En je kunt er natuurlijk allerlei andere soorten bandjes op zetten.
Daarbij heeft hij met 10ATM ook een goede waterdichtheid, je kunt
er makkelijk mee zwemmen bijvoorbeeld.
Plus de uitstekende Seiko Lumibright lume.
Voor rond de 150 dacht ik, ook te bestellen met saffier glas.

7 likes

Goed merk (Orient), ik heb er twee van respectievelijk 40 (Quartz) en vijftig (automaat) jaar oud en ze doen het beide nog steeds perfect. Succes met de aanschaf!

3 likes

Er staat een mooie Orient (automaat, stalen band, saffierglas) in het blauwe forum!

1 like

Orient is prima, veel waar voor je geld. Kijk ook eens bij citizen.

1 like

Uitstekend merk. Ik vind de afwerking beter dan Seiko ( Oriënt heeft geen uitlijning probleempjes).
Hier heb je grote keuze:
.

1 like

Ga voor zo’n leuke Dan Henry!

Wordt ook geleverd met een leren band.

1 like

Horloge voor alledag voor iemand die er verder geen interesse in heeft of het mechanisch is? Zou ik gewoon een Seiko 5je pakken wat 100m WR is. Die zijn op zich niet zo dik gezaaid zonder duikbezel, maar ik ben een groot fan van de SNZG15. Wat @drex zei. Ik heb er twee en een half jaar mee rondgelopen, met de blauwe broer. Toffe dingen, gebouwd als een tank.

100m WR, 41mm, plat,solide en een totale bandenswapper. Op leer vrij netjes, op NATO leuk en sportief.

Maar ook de Bulova Military (179 ballen op Amazon) is een optie. UHF quartz, 100m WR en een mooi eigenzinnig ontwerp.

Verder? CWC G10 in quartz. Leuke military issued voor 200 ballen.

Serieus, gast. Iedere dag of twee dagen opladen, WR van lik m’n vestje en met zo’n zenuwachtig schermpje wat je nog nerveuzere tics geeft dan je telefoon al deed? Geef mijn portie maar aan fikkie, ik vind wearable’s een mooie illustratie van wat er allemaal mis is met het huidige tijdsgewricht.

Maar ik zou er pas eentje scoren als ik er een gratis selfiestick bij kreeg. Dan maak je helemaal de blits terwijl je de bewoners van Kinderdijk staat te filmen met je drone voor je instaaccount.

4 likes

Dank allen voor de reacties. De Orient houd ik in de gaten. In de Seiko collectie heb ik nog niet iets gezien waar ik erg wild van wordt.

Op Insta kwam ik nog MVMT tegen, qua styling erg leuk! Geen idee hoe het zit met de kwaliteit, maar gezien de prijs kun je er niet echt een buil aan vallen.

Ik heb een smartwatch even geprobeerd, ik zie de potentie voor de toekomst maar voor nu niet (snel een lege accu en wat zijn die dingen lelijk…)

Die kan in het rijtje ‘Daniel Wellington’ etc.
Beter dat geld uitgeven aan een degelijke Japanner!

1 like

Helder! (Was ik al bang voor) zag trouwens wel dat Miyota uurwerken gebruiken, die zijn toch best ok?

Kwam deze ook nog tegen, je zou er een soort mvmt-design in kunnen herkennen, maar dan van Orient:

Nu nog een webshop vinden waar ze ‘em verkopen…

Een Dan Henry 1964 vind ik ook een super tof horloge als je zo’n retro design tenminste leuk vindt!
En past prima vwb budget!

En mét Seiko uurwerk!

2 likes

Kijk eens bij Citizen…:hugs:

Inmiddels een tijdje verder en nog geen nieuw horloge gekocht. Heb een paar dagen een smartwatch geprobeerd (geleend van iemand), maar kan daar niet gelukkig van worden.

Daarom weer verder gekeken bij de conventionele horloges. Heb er nog twee op de shortlist staan.

De Jcob einzeiger Klik

De weleens vaker op HF genoemde Fosh chrono. Ik zag dat die vrij simpel online te verkrijgen is.

Beide niet alledaags maar wel geschikt voor alledag. In beide gevallen worden de banden gewisseld voor iets leukers. Komende dagen maar eens een knoopje hakken

Deze chrono? SSB181

Het is FOSH met hoofdletters. Wanneer leren jullie dat nu allemaal eens? :angry:

2 likes

Ik had gisteravond het dak van de bouw nog open, kom ik daar vanochtend aan, je raadt het al: BOUW NAT.

Als je een einzeiger leuk vindt dan kijk eens naar Carl Heinrich.
Op de site voor €249 maar op Marktplaats al aangeboden voor €75

Je wil te graag grappig zijn. Als je het nu 30% terugdraait haal je het…misschien. De humor mag er dan wel zijn, maar de finesse ontbreekt op elk vlak.

Ik ben vorig jaar in training gegaan bij @schoen, vraag eens aan hem of je een mooie deal kan maken. Let wel, het is geen goedkope man.

1 like