een horlogewandeling door Brussel

Leuk topic👌
Hier mogen er meer van aangemaakt worden.

1 like

Leuk! Ook verrassend hoeveel HF’ers er wonen/werken in Brussel! Woon zelf net buiten Brussel maar werk er ook. Beetje spijtig dat ik Brussel vooral bezoek wanneer we (buitenlandse) familie op bezoek hebben, moet hier echt verandering in brengen. Dank voor de gids!

1 like

Oud topic, besef ik me. Maar is er ook een beetje een toegankelijke horloge community in Brussel of zijn er trade shows? En dan niet omdat ik het niet leuk vind om te zien, maar dan bedoel ik ook liefhebbers die net als ikzelf doorgaans bij de micros of toch de meer betaalbare merken shoppen. Ik ga er klakkeloos vanuit dat er in Brussel ook veel juist kapitaalkrachtig publiek rondloopt (ook gezien de adresjes).

Er is een B2B beurs, dus enkel voor mensen uit de sector
https://orodia.be/en/

1 like

Leuk topic.
Nu wil ik naar Brussel.
Kom er zelden BTW.

1 like

En werd er ook prima te woord gestaan in Nederlands

1 like

Geen evidentie maar ze doen hun best.
Prosper heeft inmiddels een 3de filiaal in de Dansaertstraat, vooral gericht op vrouwelijk publiek, Chanel horloges en juwelen.

1 like

Brussel is een leuke stad. Ooit gewoon en kom er nog een paar keer per jaar graag.

Ik loop ook meestal langs adresjes waar ze 2de hands horloges anbieden.

De Zuidstraat, in het verlengde van de Nieuwstraat, richting het Zuidstation.

Ik ga van Tollet naar De Wit en dan naar De Greef en stap dan naar de Beurs, ik stap vervolgens op de Zuidstraat richting het Zuidstation en passeer de boekenwinkels en de 2de hands horloge winkels.

2 likes

Ik was nog eens in Brussel en had een nieuw zaakje gespot in de Miniemenstraat. Ik was er bijna voorbijgelopen maar ik zag vanuit mijn ooghoek een mooi horloge, en dan nog één, dus slechts 2 horloges in de etalage. Geen tijd om even binnen te lopen, maar afgelopen weekend liep ik er nog eens langs en heb ik op de bel gedrukt. Ik merkte wat beweging en heen en weer geloop, en het leek wel alsof er nog snel één en ander moest opgeruimd worden, maar toen ging het licht op groen en kon ik binnenstappen bij Eveline, een concept store voor de liefhebber van het wat exclusievere horloge. Eigenlijk moet je vooraf een afspraak maken, maar toevallig was er toch net niemand op afspraak, en kon ik dus een kijkje nemen; Eveline heeft doorgaans maar een 20-tal horloges in de winkel liggen, maar het zijn allemaal erg exclusieve en zeldzame exemplaren, en hij probeert regelmatig een merk of model in de kijker te zetten, deze keer was dat Longines en Patek.
De zaak zelf is erg authentiek ingericht met oude reclameborden van horlogezaken en horlogemerken, oud gereedschap en machines.
In de kelder is er een bar, een bibliotheek, een mini auditorium en een werkplaats waar je kan leren over horloges.
Een echt walhalla voor de horlogefanaat.

10 likes

Geweldig om dit topic nu tegen te komen. Ik verhuis eind deze week naar Brussel namelijk.
Hulde, MrBie!

Daar gaan we zeker eens een kijkje nemen, zeker voor het oud gereedschap. bedankt voor de tip.

Leek me wel allemaal ter decoratie, ben zelf niet zo onderlegd op dat vlak, behoorlijk antiek uitziend spul allemaal. Maar erg veel zorg besteed aan de inrichting van de zaak, zo is de trap uit gegoten beton waar allemaal onderdelen van klokken in zijn verwerkt; tandwielen, radertjes, veertjes, schroefjes …

ze zitten er nu nog maar sinds juni, toen ik de eerste keer voorbijkwam hing er een fraai email reclamebordbord van Zenith, toen ik er verleden week was hing er een oud Longines bord.in de plaats.

Een straat verder, Ernest Allard straat zit MrChrono, die heeft wel gereedschap te koop,nieuw spul weliswaar.

2 likes