Tijdens het inwinnen van meer info omtrent stemvork-uurwerken uit nieuwsgierigheid stuitte ik op de Omega Seamaster f300 Cone. Het was geen liefde op het eerste gezicht, ik was er niet naar op zoek maar voordat ik het wist stonden de tranen me in de ogen.
Ik was half bewust afgedwaald naar een tijd waarin mijn stiefvader nog leefde en ik gefascineerd was door dat blok staal om zijn pols. Nee het was geen omega noch een semvork-uurwerk maar blijkbaar maakte ik ergens die connectie. Dat blok staal had hij ooit na een defect verkocht en ik weet niet eens wat voor een horloge het wel was maar elke blik naar de Omega maakte me eigenaardig emotioneel.
Een dag later stond ik in de werkplaats van Mr. Accutron en vertelde Gerrit me allerlei moois over deze uurwerken. Ik was tevens gefascineerd door een Bulova uit mijn geboortejaar maar uiteindelijk ging de Omega om de pols mee naar huis. De onverklare band voor mij, misplaatst, surrogaat, geen idee…maar het eerste horloge voor mij met een verhaal… Benieuwd naar jullie ‘vreemde’ banden.
25 likes
Ik hou het meeste van stalen banden.
1 like
Bijzondere ervaring. En hoewel indirect, die emotie was er niet voor niets. Mooi dat je daar op jouw manier invulling aan geeft.
4 likes
Dat zijn de bijzondere horloges
3 likes
Echt, heel echt!: mooie aanschaf. Gefeliciteerd.
2 likes
Mooi dat een horloge dat oproept veel plezier ermee, ik vindt 'm erg mooi.
2 likes